Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Rechtervoorportier op slot en niet meer open te krijgen?

Hallo ik heb mn rechterportier op slot zitten en ik krijg hem niet meer open... Met de afstandbediening niet en ook niet met de hand (door het knopje omhoog te zetten). Ik drukte het knopje naar beneden en gooide de deur dicht :S en nu niet meer open te krijgen...

Iemand enig idee hoe ik hem los kan krijgen?
 
Auto met afstandbediening open maken, dan nog een keer sleutel in bestuurder deur en dan open draaien, en dan proberen om het knopje omhoog te trekken.

En anders auto openen met sleutel aan bestuurderskant en dan het knopje proberen.

En anders denk ik helaas met wat lompigheid en een tang op het knopje zetten en dan omhoog trekken :|
 
Tinuske zei:
En anders denk ik helaas met wat lompigheid en een tang op het knopje zetten en dan omhoog trekken :|

Gaat het niet worden dan trek je het knopje eraf.

Denk eens proberen met de sleutel openmaken en kijken of de rechter meegaat. Anders wordt het klooien om de deur bekleding eraf te krijgen met de deur dicht.

Gr Jack
 
jack-omegax3.0xe zei:
Tinuske zei:
En anders denk ik helaas met wat lompigheid en een tang op het knopje zetten en dan omhoog trekken :|

Gaat het niet worden dan trek je het knopje eraf.

Denk eens proberen met de sleutel openmaken en kijken of de rechter meegaat. Anders wordt het klooien om de deur bekleding eraf te krijgen met de deur dicht.

Gr Jack
idd dat gaat hem niet worden... Heb ook al met de sleutel geprobeerd maar dat werkt ook niet :(

Het wordt denk ik idd kijken of ik de deurbekleding eraf krijg met de deur dicht :'(



-- 27 feb 2011 12:37 --

Iemand die foto's heeft waar de schroeven zich allemaal bevinden? ik heb er 3 gevonden en losgehaald alleen blijft hij bij het portierknopje vastzitten? Kan ik die ook loskrijgen?
 
het portier knopje zit een oranje clipje. Dit zul je eruit moeten wippen dan trek je het loopje er zo vanaf. Daarachter zit nog een schroef.

welke drie heb je gevonden?
 
Deze 3 heb ik gevonden...

omega20portier.jpg
 
er zitten er nog 3 onderaan je portier voel maar met je vingers dan voel je op je binnen bekleding 2 of 3 inhammetjes

en er zit er nog 1 links onder een afwerk dopje

groet

martijn
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
En de rest. ;)

IMG_1924modded1.jpg


Zoals Jack al aangaf: Portierknopje heeft een rood vlakje dat je met een dun schroevendraaiertje naar voren kunt wippen. Daarna de knop naar boven trekken (dat kan vrij moeilijk gaan) en dan zie je daarachter een schroef zitten.
 
Mja, zal ik het maar zeggen dan... die binnenbekleding gaat ie er nooit zo af krijgen, hè....
Als de portier dicht zit, kan ie domweg niet bij alle schroeven.
Tevens zou ie het paneel nog iets omhoog moeten halen om hem goed eraf te kunnen halen.

Ik heb zo ook geen idee hoe Richard dat paneel eraf zou kunnen halen, zonder het portier te openen.
Het ontwerp is er ook niet naar om het überhaupt te demonteren met een gesloten portier.

Het enige dat ik nog kan verzinnen, is het knopje eraf te halen en handmatig, eventueel i.c.m. je afstandsbediening, je slotpen semi-handmatig omhoog te halen.

Hoor je het slot, in die deur, wel een poging doen om te ontgrendelen, Richard ?
 
Dank jullie wel voor de support :D

Vanmiddag deed ik de auto open met de cv en toen sprong hij ineens open, gelijk alles schroeven losgehaald voor als hij weer zou weigeren. Ik hoorde het slot ook niet toen ik het eerder probeerde... Vd week geen tijd om het na te kijken dus dat wordt volgend weekend pas weer :S. Alles maar loshalen en goed schoonmaken eerst denk ik. Hij wilde ook niet meer dicht met de afstandbediening dus weer met de knop op slot moeten doen :S Op hoop van zegen dat hij het weekend wel los wil :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Volgens mij gewoon het servo motortje best nu ineens vervangen, nu het toch open ligt.
Kosten geen stukken van mensen dacht ik.
 
Bovenaan