Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

relais

Wie kan mij vertellen waar het rechtse van de 2kleine relais voor dient in de zekeringkast onder het stuur??

Ik hoor deze sinds een paar dagen ratelen als ik onder de 20km/pu rij. Vandaag was het zelfs zo dat mijn km teller begon te dansen als dat relais rattelde en zelf op gegeven moment stil viel? Heb deze onder het rijden er eens uitgetrokken zonder erachter te komen waar deze voor is.
 
als ik het goed begrijp is het de groene relais helemaal rechts? ik heb daar in de klep staan:diagnose.mischien onderdeel van het zelfdiagnosesysteem?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Als het de kleine bovenaan is, vlak naast de OBD stekker, dan is dat die van je niveauregeling, K19.
Deze schakelt enkele seconden na contact de niveauregeling-eenheid in.

Check dan ook de werking van je compressor, sensor en schokdempers zelf...


VLNR:
Top row: K73: Relais grootlicht ## K19: niveauregeling ## OBD
Mid row: K35: Achterruit/spiegelverwarming ## K10: Knipperlicht ## OBD
Bottom row: H64: Buzzer sleutel in contact ## K30: Interval achterruitenwisser ## K63: Claxon
 
Oke. Bedankt Stijn weet ik wat het probleem is. Denk dat de plastik van de stekker voor de compressor los is en dat er water in zit en zo kortsluiting veroorzaakt waardoor mijn relais begint te ratelen.

kan ik die veilig eruitlaten en thuis weer de stekker opnieuw afplakken.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Rijd niet te veel zonder je niveauregeling.
Ik weet niet in hoeverre dit schadelijk is voor je schokdempers als daar geen lucht in zit...

iemand?
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ben je niet vergeten hoor Jack O+ ...heb ze nog steeds niet [zitten meestal bagger dempers onder de slopers]
 
Bovenaan