Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

remblokken en schijven voor vervangen

waar kan ik het beste en goedkoopste remschijven bestellen voor onze omega voor voor en wat voor merk is dan goed
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Jacques ik heb je vraag uit een How To gehaald want daar hoort hij niet. Voortaan gewoon je eigen topic aanmaken en in de juiste categorie zetten en niet een topic van iemand anders kapen.[/mod]

Wat denk je zelf wat het beste is voor een auto van ongeveer 1800Kg, een stel goedkope schijven van een wazig onbekend merk.
Ik neem niet aan dat je altijd alleen rijdt in je Omega maar misschien ook met je kinderen en/of kleinkinderen.
Neem goede schijven en blokken, origineel Opel schijven of wat Stijn aangeeft de Brembo of bv Bosch high carbon. En zo duur zijn die schijven nu ook niet.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Nog wat info
Brembo High carbon vooraan : 09.5749.10
Vraag de prijzen maar eens op.

Achteraan is geen HC versie van. Ook opletten welke schijven je hebt. .. volle aan 12mm of geventileerde aan 20mm.

Vooraan bestaat geen verschil.

Ik rij er al enkele sets "ebc green stuff" op en blijven goed bijten.
 
Vega zei:
[mod]Jacques ik heb je vraag uit een How To gehaald want daar hoort hij niet. Voortaan gewoon je eigen topic aanmaken en in de juiste categorie zetten en niet een topic van iemand anders kapen.[/mod]

Wat denk je zelf wat het beste is voor een auto van ongeveer 1800Kg, een stel goedkope schijven van een wazig onbekend merk.
Ik neem niet aan dat je altijd alleen rijdt in je Omega maar misschien ook met je kinderen en/of kleinkinderen.

Neem goede schijven en blokken, origineel Opel schijven of wat Stijn aangeeft de Brembo of bv Bosch high carbon. En zo duur zijn die schijven nu ook niet.
daarom vraag ik het ook het moet zeker geen onbekend merk zijn maar ook met de goede merken zijn er prijsverschillen en daarom de vraag waar ik ze dan het beste kan bestellen had sowieso bosch in gedachten maar nu kan brembo dus ook
uh Peter kleinkinderen? hoe oud denk je dat ik ben
 

Joep

Verbannen
Ik heb een tijdje geleden nieuwe blokken en schijven van Zimmermann eronder gemonteerd. Hier ben ik erg tevreden over.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De geperforeerde van Zimmermann staan erom bekend te scheuren omdat de gaten achteraf geboord zijn.
 
B-Buster zei:
De geperforeerde van Zimmermann staan erom bekend te scheuren omdat de gaten achteraf geboord zijn.
toch worden deze als zeer goed te zijn en aanbevolen door verschillende garages, bosch daarintegen vinden ze erg tegenvallen zo zie je maar veel verschillende meningen
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mijn opmerking is geen mening, maargoed, dan koop je die toch gewoon als je garage er zo enthousiast over is.

Veel succes ermee.
 

tonboy

Verbannen
B-Buster zei:
De geperforeerde van Zimmermann staan erom bekend te scheuren omdat de gaten achteraf geboord zijn.

Heb even wat onderzoek gedaan naar aanleiding hiervan. heb namelijk net zelf een set aangeschaft voor mijn Omega en wil niet dat dit fout gaat.
Zimmermann, en ook diverse uitspraken op diverse fora, geven aan dat dit voornamelijk gebeurt bij het toepassen van remblokken zoals EBC red stuff en andere "race"remblokken.
Indien toegepast met hun standaard blokken zal dit nimmer een probleem geven, aldus hun.
Ik ga de schijven en blokken dit weekend monteren en zal het in de gaten houden.

zie ook hier: http://www.db-forum.de/forum/c-klasse-c ... eiben.html
 
niet na alle reacties hier over het wel of niet kopen van bepaalde schijven, maar ik heb de brembo s besteld bij win parts, is altijd goed, van het weekend er gelijk onderzetten en tevens de winterschoenen eronder
 

Joep

Verbannen
Goed bezig Jacques. Vergeet niet nieuwe loctite op de uitgedraaide bouten te smeren. Gewoon een tip.
 
Bovenaan