Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Remmen upgrade.

Met de vakantie naar Tsjechië net achter de rug is het inmiddels tijd om eens voor andere remmen te kijken voor de omi. Ze hebben behoorlijk geleden daar in de bergen. ( automaat, +- 2100kg en hellingen van 17%) Ik ben mij aan het oriënteren tussen Brembo en Pontiac gto remmen. Echter de laatste zijn moeilijk aan te komen. Vanuit Amerika wilt men niet naar Europa versturen helaas. Is Brembo de betere keus of is Zimmerman ook goed als betrouwbare anker?

Groetjes
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Setje GTO heb ik nog liggen. Zimmerman schijven ben ik niet zo'n fan van. Scheuren snel.
 
Wat zou je vragen voor de gto's? Mag via pb. Heb ook gelezen dat Zimmerman scheurt, daarom mijn twijfels.
 
Ik heb gisteren een verkoper in de VS gevonden die een mooie complete set gto klauwen gaat versturen. Tevens heb ik een set Rotinger Graphite Line Sport schijven besteld. Ik kan er niet heel veel info over vinden, maar voor dat geld is het het proberen waard. Dan komen er nog stalen remleidingen bij. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit welke remblokken ik ga bestellen. Over Greenstuff lees ik heel veel verschillende meningen en ervaringen. Yellow- en Redstuff....tja ik weet het niet. Ik lees graag jullie ideeën.
 
Ik heb vroeger Ferodo's gehad en was er niet echt over te spreken. Was wel een compleet andere auto. Vooral op het OOF zijn de meningen verdeeld. Ik neig toch richting de EBC's maar welke kleur weet ik niet. De vrouw rijdt de Omi dagelijks voor haar werk en maakt heel veel snelweg kilometers. Hierbij is het van belang dat de auto goed tot stilstand komt wanneer nodig.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Alles na Greenstuff vergeten.

In de winter moet je met redstuff eerst een keer flink remmen voor het wat gaat doen. Totaal waardeloos voor dagelijks gebruik.
 
Ik heb de remmen inmiddels een weekje op de plank liggen en tijdens het schoonmaken zag ik dat in één van de zuigerrubbers een klein gaatje zat. Ik heb me rot gezocht naar een nieuwe set, maar tot op heden zonder resultaat.... Heeft iemand enig idee hoe ik aan zo'n set kan komen???
Alvast bedankt!!!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
In Europa bleek dat 3jr geleden kansloos toen Vega en ik ze nodig hadden. Die kun je helaas alleen voor relatief veel geld uit de US of A laten komen. Been there, done that..

Bijv. via http://www.rockauto.com/

Met mijn set was je meteen klaar geweest.. ;)
 
Ik zag net toevallig op eBay dat de rubbers van een Hyundai Santa Fe '00-'06 ook moeten passen. Ik heb het bij de mijne net nagemeten en het zou best eens kunnen kloppen...

Ps. die van jou waren meteen drie keer zo duur Jacco...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voor dat geld kan ik me voorstellen dat je moet reviseren :+ of je hebt een verkoper gevonden die niet wist wat ie verkocht. Dat laatste lukt op eBay gelukkig best vaak. _O-

Succes!
 
Hij moest ze kwijt i.v.m. zijn eigen remupgrade. De set ziet er netjes uit op dat ene kleine gaatje dan.
 
Je kan tegenwoordig een formule (men noemt het geen lijm) kopen bij de Blokker, gaatje dichten en uitharden met de bijgeleverde UV lamp(je). Werk uitstekend, voor 14,95 eu.
 
_O-
Ik denk trouwens dat ik een revisiesetje voor de Santa Fe ga bestellen. Ik heb de zuigers van de gto klauwen opgemeten en die zijn dus 42mm en niet de 40mm wat ik al op meerdere plaatsen heb gelezen. En ja het zijn klauwen van een gto, want ze passen op de Omi!
 
Bovenaan