Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

remschijven afdraaien

Heeft er iemand van jullie ervaring met het afdraaien van remschijven?
Dit omdat mijn remschijf linksvoor een kleine slag vertoont. Deze is ook voelbaar tijdens het remmen.
 

tonboy

Verbannen
Kost waarschijnlijk meer dan 2 nieuwe bremboschijven (rond de € 80 euro voor 2 stuks). Daarbij, als je ze laat afdraaien worden ze dunner en dus nog meer kans op een slag
 

Andrew

600.000
Ik ben het eens met Ton, kosten-technisch niet of nauwelijks interessant en je moet het effect ervan maar afwachten. veel beter om een setje verse schijven te monteren. Afdraaien is meer iets als het hele dure/exclusieve schijven zijn en dan meer als er groeven inzitten en niet om een slag eruit te halen.

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Sluit ik me bij aan, had ook kromme schijven, afdraaien zou rond de 5 tientjes gaan kosten. Aangezien dat net zoveel werk was als nieuwe monteren, dat laatste gedaan.
 
tenzij je dit zelf kan doen is dit niet echt een optie, maar aangezien je in belgië woont is brembo schijven ook geen optie maar zul je 'originele' moeten nemen anders gaan ze op de keuring weer beginne zeiken!
 

tonboy

Verbannen
lowflyer zei:
tenzij je dit zelf kan doen is dit niet echt een optie, maar aangezien je in belgië woont is brembo schijven ook geen optie maar zul je 'originele' moeten nemen anders gaan ze op de keuring weer beginne zeiken!
Ik vraag me echt af of ze dat kunnen zien.
Ik zie Brembo als een degelijk merk. Brembo maakt vaak gebruik van High Carbon remschijven met een verhoogd koolstofgehalte. Deze High Carbon remschijven resulteren in een betere remvertraging en produceren minder geluid. Daarnaast wordt de kans op trillingen van Brembo remblokken gereduceerd vergeleken met reguliere stalen remschijven. Het verhoogde koolstofgehalte heeft namelijk een dempende werking.
 
ma ik ga akkoord met u mening over brembo dat dit degelijke remmen zijn, het nadeel is dat je in belgië er niks aan mag veranderen!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Gaan ze dat zien als je een ander merk remschijven zou monteren, Brembo's i.p.v. origineel.
 
ik weet het niet, als ik dan brembo's zou monteren zou ik natuurlijk ook wel opteren voor geventieleerde of gegroefde schijven enja dan valt het wel op he!
 
nee toch maar niet, is mij net iets teveel werk, wielen omleggen duurt maar 15min/auto en ik moet er dan gewoonlijk 5 of 6 ineens doen, daarna de wielen allemaal grondig poetsen als ik dan ook nog eens bij 3 daarvan de remmen zou moeten wisselen ben ik te lang bezig naar men goesting! :)
 

tonboy

Verbannen
@lowflyer. Het verschil in remmen tussen standaard schijven van GM en die van Brembo (in standaard uitvoering) heeft mij verbaasd. Het verschil kan je echter zo 1-2-3 niet zien aan de buitenzijde. Lijkt mij dat de Belgische inspectie dat ook niet kan. Ik zou toch opteren zodra je nieuwe schijven nodig hebt om voor Brembo te gaan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
EBC schijven en Green Stuff blokken (evt. zwart spuiten zodat het niet opvalt) is een hele mooie tussenoplossing.
 
Bovenaan