Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Remschijven vóór B1/B2

Nu ik op zoek ben naar een nieuwe set schijven ivm een aanstaande remmen upgrade, kom ik diverse opties tegen. Standaard schijven, geboorde schijven, competitiemateriaal met alu harten erin, noem maar op. Met een flinke smak geld is bijna alles te koop.

Echter, ik probeer het rijden ook nog een beetje betaalbaar te houden, dus heb ik me er al bij neergelegd dat het een vrij standaard schijf wordt die ik ga gebruiken. Waarschijnlijk meer dan voldoende bij "sportief" straatgebruik.

Door wat navraag links en rechts kan ik een set schijven overnemen (nieuw) van een Omega B 2.5 V6 uit '99. Mijn vraag aan jullie is of dat dezelfde schijven zijn als op onze B2 modellen? Qua maten lijkt het te kloppen (296 x 28 x 58,4) maar voordat ik een deal maak wil ik wel zeker zijn van mijn zaak.

Tips zijn dus welkom :)

2zoeznk.jpg
 
OK, Thanks! Dan kan ik binnenkort de schijven ook van de lijst strepen.

Klauwen zijn binnen, blokken besteld (de Green Stuff van EBC) en volgende week de leidingen laten maken. 8)

Gr Marc
 
Ik haak hier heel even op in. Ik zie op tv vaak nieuwe remmerij van Wilwood voorbij komen. Is dit ook te koop voor Omega dat iemand weet, ziet er gelikt uit namelijk.

Gr. Paul
 
Ik kon het inderdaad ook niet vinden maar dacht ook: GM, Amerikaans, er moet iets zijn. Maar voor dat geld kun je hele andere leuke dingen doen inderdaad :).

Gr. Paul
 
Deel 2 van de remmen-upgrade is ook klaar. Gisteren de op maat gemaakte remleidingen opgehaald. Weer een stapje dichterbij 8)

2egfi9v.jpg
 
Thanks. Gewoon laten maken bij een Goodridge dealer, in dit geval Biesheuvel. Binnen twee werkdagen klaar en tegen schappelijke prijzen. :*)
 
En inmiddels zijn we weer een stapje verder. De in Engeland bestelde blokken van EBC (Greenstuff) zijn binnen. Als ze er een Corvette mee stil kunnen krijgen, gaat dat met de Omega ook wel lukken vrees ik 8)7

2eoxk43.jpg
 
Bovenaan