Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Review: Poorboys World Trim Restorer

B-Buster

Medewerker
Administrator
Poorboys World Trim Restorer

productimagelarge-1.jpg


Introductie

Er zijn vele producten om de kunststof delen weer mooi donker te maken. Na gebruik gemaakt te hebben van Autoglym Bumpercare en Poorboys World Natural Look ben ik uiteindelijk het meest tevreden over Poorboys World Trim Restorer. Waar de meeste producten een gel zijn is de Trim Restorer meer vloeibaar, waardoor het makkelijk(er) in de trims trekt. Daarnaast is de Trim Restorer te gebruiken voor raamrubbers en schijnt het zelfs in de winter een goed middel te zijn om deurrubbers mee in te smeren. Dat laatste moet ik nog testen, rubbers zijn inmiddels ermee ingesmeerd, nu afwachten op de echt koude dagen.

Ik gebruik [acro=Trim Restorer]TR[/acro] daarnaast ook in mijn interieur. Ook daar weet het de kunststof delen weer een mooie diepe kleur te geven, zonder het te laten glimmen.

Duurzaamheid
Dit is enigszins afhankelijk van het oppervlak waarop [acro=Trim Restorer]TR[/acro] wordt aangebracht. Ik heb gemerkt dat het erg lang blijft zitten op raamrubbers en andere rubberen delen, na een maand is het effect nog altijd erg duidelijk zichtbaar. Op wat hardere / dichte kunststoffen is de duurzaamheid wat minder omdat [acro=Trim Restorer]TR[/acro] dan niet kan intrekken. Toch spoelt het er bij de eerste regenbui niet meteen af, iets dat Autoglym Bumpercare wel deed op bijvoorbeeld de kunststof lijst tussen de zijruiten en dak.

Ook voor [acro=Trim Restorer]TR[/acro] geld dat het de kans moet krijgen in te trekken. Regent het de volgende dag dan is dat duidelijk merkbaar, bij mij zijn de stootlijsten dan alweer vrij licht. Ik moet daarbij wel de aantekening maken dat bij mij die lijsten sowieso erg snel weer terugkleuren.

Opbrengen
Dit kan het beste gedaan worden met een doekje. Een paar druppels is voldoende om 2 deurlijsten mee te doen. Meer / teveel gebruiken levert een vettig en glimmend resultaat op, waardoor je na 10 minuten nog moet napoetsen / uitpoetsen.

Doordat de [acro=Trim Restorer]TR[/acro] zo vloeibaar is is het uiterst zuinig in gebruik. Ik heb mijn flesje sinds februari dit jaar en heb nog zeker 85% over terwijl ik het in de zomer elke 2 a 3 weken gebruikt heb en ook Sjors al een aantal keer ermee rond is geweest op zijn MV6. Een gel-vormig product als Autoglym Bumpercare was over dezelfde periode voor driekwart leeg geweest.

Conclusie
Trim Restorer is makkelijk in gebruik, zuinig, en het is erg multifunctioneel. Daarbij ruikt het ook nog eens erg lekker. O+

Productlink
Poorboys World Trim Restorer - 473ml

Foto's

Links niet, rechts wel ingesmeerd:
SDC15112.jpg


SDC15113.jpg


Spiegel ingesmeerd:
SDC15114.jpg


Raamlijst:
SDC15133.jpg


Skirt, zie verschil met de kleine stukjes in de naden waar het sponsje niet tussen kon:
SDC15134.jpg


Onderkant achterbumper:
SDC15136.jpg
 
Wat voor een 'sponsje' gebruik je daar voor, Jacco?

En ik lees, op de [acro=CarClean]CC[/acro] site dat men het ook aan kan brengen met een kwastje.
Wordt dat dan niet te dik?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik zou er zelf geen kwastje voor gebruiken, omdat het dan vrij vettig wordt en je het alsnog moet gaan uitpoetsen met een doekje. Dat is dubbel werk en verspilling.

Voor de onderste bumperdelen gebruik ik een schuursponsje waarvan ik het schurende deel afgeplukt heb. Dat is een handig formaat, en die zuigt tenminste niet alles meteen helemaal op. Ik gebruik daar expres geen doekje, omdat de onderkant toch nooit helemaal schoon te krijgen is en zo'n sponsje is dan makkelijker te reinigen dan een doek.
 

Xedrah

Donateur 2024
Is dit product op basis van siliconen? Mijn latex handschoentje reageert er nogal apart op als ik ermee bezig ben... lubbert helemaal uit.
 

yoyo

The UK brothers
Xedrah zei:
Is dit product op basis van siliconen? Mijn latex handschoentje reageert er nogal apart op als ik ermee bezig ben... lubbert helemaal uit.

Jij blij dat het je handschoentje was :D
 

Xedrah

Donateur 2024
yoyo zei:
Xedrah zei:
Is dit product op basis van siliconen? Mijn latex handschoentje reageert er nogal apart op als ik ermee bezig ben... lubbert helemaal uit.

Jij blij dat het je handschoentje was :D

Nou ja, inderdaad. Tis raar spul lijkt het. Weet niet of al die middeltjes wel zo goed zijn voor ons. Voor de Omega's zeker wel, maar zit van alles in natuurlijk, wat niet voor de mens geschikt is.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat klopt wel idd.

Beter zo dan die chemisch ruikende flesjes die ik ook weleens tegenkom.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
B-Buster zei:
Poorboys World Trim RestorerDaarnaast is de Trim Restorer te gebruiken voor raamrubbers en schijnt het zelfs in de winter een goed middel te zijn om deurrubbers mee in te smeren. Dat laatste moet ik nog testen, rubbers zijn inmiddels ermee ingesmeerd, nu afwachten op de echt koude dagen.
Positief resultaat?
 
Bovenaan