Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Review: Turtle Wax Headlight Lens Restorer Kit

Na aanleiding van ’t advies in dit topic, ben ik vandaag afgereisd naar onze vrienden in Berkel en Rodenrijs. Verveelde me nogal de pleuris dus je moet iets :P

Eerst even gebeld of ze deze kit op voorraad hadden en zoja of ik hem af kon komen halen. En zo geschiedde… :')

Voor mij was het de eerste keer dat ik bij CarClean zelf was, en het was dus even zoeken voor we er waren, maatje van mij zou me wel ff brengen want zijn BMW had navi!!1 Jammer dat de kaart-cd uit 2003 kwam :D Maar via de telefonische uitleg die je kan kiezen zodra je CarClean belt (wat een handige optie!) uiteindelijk toch op het juiste adres aangekomen. En wat een gave shop hebben zij zeg :o Echt heel netjes en mooi ingericht!

Maargoed genoeg gereutel over de winkel, het ging om de Turtle Wax Headlight Lens Restorer Kit dus!

Thuis het spul even uitgestald en zo ziet de doos en inhoud eruit iig. (CarClean deed er ook even wat foldermateriaal en een flepsje PB’s Spray and Wipe bij! d:)b ):

koplamp2.jpg


Je ziet:
-De nu lege doos :')
-'Spray Lubricant', echt hele goede? weetikveel...
-'Clarifying Compound', om je koplampen te Clarifyingen ws.! :+
-3 schuurpads in 4 verschillende grofheden; pad 1 en 2 zijn aan beide kante hetzelfde, 3 heeft aan de andere kant 4. Hier geldt ook hoe hoger getal hoe fijner.
-Niet op de foto maar wel aanwezig, een scheurzakje met daarin een 'wipe' met daarop een speciale 'Lens Sealing'
-Een plastic handschoen om de Lens Sealing aan te brengen.

Lekker compleet kitje, meer dan je zou verwachten voor de imo schappelijke prijs! :Y

Vanavond gelijk de proef op de som genomen en begonnen aan mijn linker koplamp die er nogal kansloos bijhing/stond what ever! :'(
koplamp8.jpg

Close up:
koplamp10.jpg

Yeah een real gecraqueleerde koplamp!! -O-

Volgens de handleiding moest ik de koplamp eerst behandelen met de 'Claryfying Compound'
Resultaat? 3x k*t! :P 'Indien de koplamp nog niet helder is ga dan door naar stap '4'' 'OK!!1'
koplamp12.jpg

Hier is de lamp behandeld met die compound (wat dus niet afdoende was, hierom voor het schuren de ~helft van de lamp ff afgeplakt om straks een duidelijker beeld te krijgen)

De volgende stappen heb ik niet op de foto gezet (want geen hand over ed.) Het komt er dus op neer dat je de 'oxidatie' weg schuurt met pad 1 terwijl je de lens goed nat houd met de Spray, als je de oxidatie hebt weegeschuurd ga je verder met de 2e pad, dit doe je ong. een minuut, of in mijn geval: tot je er geen zin meer in hebt! 7(8)7 na pad 2 doe je zo ook pad 3 en 4... Hierna is je koplamp prachtig mooi dof! -O-

Dan komt de compound weer van pas, hiermee poets je tot de lens weer helder is! Dit gaat erg makkelijk en geeft veel voldoening.

Om het af te maken maak je het volgende zakje open:
koplamp7.jpg


Het doekje dat hierin zit mag je niet met je blote handen aanraken hiervoor is er een mooie plastic handschoen meegeleverd. Dit doekje zorgt ervoor dat het plastic veranderd in diamant enz. :? Tenmiste daar lijkt het op want:
koplamp15.jpg

Mike it's amazin'!!1
koplamp18.jpg

:*)

Ik was echt stomverbaasd :D Moet er wel bij zeggen dat de 'Sealant' hier nog vers is en deze 24u moet curen!
Ben zo ong. 45min. bezig geweest incl. foto's en uitpakken van de spullen!

Conclusie:
+goedkoop
+compleet
+resultaat
+handleiding (duidelijk Nederlands alleen tekst)
-Hoe het 'Sealant doekje' te bewaren voor de andere lamp?
-Ik moet nog anderhalve koplamp doen :')

[EDIT]Typo's :X [/EDIT]
 

Colinh

Donateur 2023
Goeie uitleg man ! d:)b

-Hoe het 'Sealant doekje' te bewaren voor de andere lamp

Ik denk dat je de koplampen het beste tegelijk moet doen dus dat je het doekje in een keer voor beide lampen kan gebruiken.


Gr Colin
 
Jha Colin mja iets met geen zin en een lamme poot :P Mare intensief valt best mee je hebt snel resultaat, geeft je weer wat drive om door te gaan. Nu was ik blij dat ik de helft klaar had, ik zat dan ook in de keiharde wind op mijn knieën in het grind. :)( Dan is het best een klotewerk. Morgen heb ik een loodsje en doe ik de rest op mijn gemakkie dan is het beter uit te houden ws! :)

Ps.: Kan een flopjeliefmodje :> de links even fixen? ik krijg dat hier maar niet voor elkaar :$
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
[mod]Verprutste linkje gerepareerd :w[/mod]

Ziet er best netjes uit zo. Ik vraag me wel af hoe het zich houdt op een koplamp met wat serieuze(re) steenslag schade. Bij jou zie ik wat oppervlakkige schade die ik met een paar halen met m'n DAP ook wel weg denk te krijgen.
 
B-Buster zei:
Ziet er best netjes uit zo. Ik vraag me wel af hoe het zich houdt op een koplamp met wat serieuze(re) steenslag schade. Bij jou zie ik wat oppervlakkige schade die ik met een paar halen met m'n DAP ook wel weg denk te krijgen.
TNX!

Ik denk idd dat je met een DAP hetzelfde of zelfs beter resultaat krijgt! Alleen beschikt niet iedereen over een DAP :) Ik wel maar 't juiste schuurpapier was ong. even duur als deze kit. En ik wilde het ff proberen enz.!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is niet gezegd dat het met een DAP beter gaat hoor, maar simpele verwering krijg je wel (snel) weg met een grove pad. Het nadeel van een machine is dat die het kunststof veel warmer maakt dan je doet met wetsanden. Dus dat spreekt wel in voordeel van deze manier.

Voor het afwerken is een machine wel weer fijn om alle kleine krasjes weg te krijgen.
 
Goeie bijdrage, Wim :Y

Ik ben benieuwd naar de lange-termijn-ervaringen.
Dus hou het een beetje in de gaten en laat over een aantal maanden eens weten hoe het zich houdt/gehouden heeft (zeker na de zomer en na de winter bijvoorbeeld).
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zorg wel dat je er regelmatig even een (vers) waxlaagje overheen smeert. Door het wetsanden heb je de toplaag eraf gehaald (voor zover nog intact met die verwering :P ) dus het kunststof is nu wat gevoeliger voor weersinvloeden als je dat niet beschermd.
 
B-Buster zei:
Zorg wel dat je er regelmatig even een (vers) waxlaagje overheen smeert. Door het wetsanden heb je de toplaag eraf gehaald (voor zover nog intact met die verwering :P ) dus het kunststof is nu wat gevoeliger voor weersinvloeden als je dat niet beschermd.


Daar is dit dus voor:


koplamp7.jpg




Maar kwaad kan het sowieso niet natuurlijk ! ;)







Mooi resultaat man !! ziet er fris uit ! *O*




.
 
Ja ik ga het bijhouden en om echt een duidelijk beeld te krijgen ga ik _geen_ wax gebruiken. Ik wil wel eens weten hoelang die Sealent het uithoud! Bij een evt. volgende behandeling onderhoud ik het dan wel met een wax.

Ook ga ik TurtleWax proberen te contacteren en te informeren over die Sealant, dit is volgens mij erg apart spul! Het vulde de achtergebleven beschadigingen mooi egaal op en maakt het vrijwel onzichtbaar. (Heb hetzelfde weleens voor elkaar gekregen met naaimachineolie maar dat was niet duurzaam) Nu eerst even kijken hoe lang het blijft zitten.
 
Bovenaan