Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Review: Wolfgang Black Diamond Tire Gel

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wolfgang Black Diamond Tire Gel

wolfgangblackdiamondtirnu0.jpg


Introductie
Deze tire gel zorgt ervoor dat de banden er weer mooi zwart uit komen te zien zonder dat het opzichtig gaat glimmen. Daar hou ik niet van, liever zie ik een diep zwarte matte band.
Een product als dit is leuk voor op meetings, persoonlijk gebruik ik dit het hele jaar door. Gewoon omdat ik het mooi(er) vind.

Duurzaamheid
In de zomer blijft het erg lang zitten, na 2 maanden zijn de banden nog steeds duidelijk wat donkerder dan normaal. Nu in de winter spoelt het er bij hevige regen wel wat sneller af als het niet een paar dagen de tijd heeft gekregen goed in te trekken.

Opbrengen
Het opbrengen kan op diverse manieren, bijvoorbeeld met een pad of een oud schoensponsje. Zelf gebruik ik de Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad:

productimagelarge.jpg


Een paar druppels ter grootte van in totaal een 2 euro muntstuk in het bijbehorende bakje zijn genoeg om 2 a 3 banden te doen (beetje afhankelijk van de bandenmaat, met mijn plattere 17" zomerset doe ik er 3 in één keer, met de 16" winterrubbers 2.

Daarmee is deze gel tevens vrij zuinig in gebruik in vergelijking met andere producten. Ik heb mijn flesje (473ml) nu een maand of 10 en deze zit nog zeker voor 60-70% vol. Ter vergelijking, mijn 500ml spray fles van Autoglym was na 2 maanden leeg. Dat spul was er overigens ook na een week of 3 af.

Conclusie
Na een aantal andere merken / producten gebruikt te hebben is dit mijn favoriet. De prijs ligt iets hoger maar dit wordt voldoende gecompenseerd door de duurzaamheid.

Productlinks
- Wolfgang Black Diamond Tire Gel - 473ml
- Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad

Foto's:

2 maanden na opbrengen. Nog altijd verschil te zien tussen wang en loopvlak. Niet de meest representatieve foto's, helaas geen betere beschikbaar.
IMG_2283modded.jpg

IMG_2287modded.jpg


Na opbrengen:
IMG_1916modded-1.jpg

IMG_1937modded-1.jpg
 
Bovenaan