Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Roest

Hallo allemaal,

Ik hoop dat deze vraag hier goed staat. Helaas heeft mijn Omega uit 1997 behoorlijke roestvorming |:( aan de bijrijders kant. Ik stuur wat foto's mee.
Nou heb ik twee rechter handen :) dus wil ik dit gaan opknappen.

Uiteraard ben ik al wat wezen surfen op internet en vind verschillende tips maar mijn vraag aan jullie is wie hier ervaring mee heeft en wat ik moet doen en misschien ook wel moet laten als ik de plekken ga behandelen. Graag jullie tips en advies. Als ik dit ga doen zal ik een foto serie maken en de resultaten laten zien.

Ik baal er wel van want het wordt in één keer veel erger. Zoals jullie misschien wel hebben gezien loopt deze 2,5l 6cyl diesel nog perfect, op naar de 500.000 8), en ben ik nog lang niet van plan deze op te geven.

Zonnige groet vanuit een warm Ermelo, Cor.

foto%20%287%29.JPG


foto%20%288%29.JPG
 
Tja,de typische plaatsen hé.
Voor mijn part eerst laten zandstralen om te zien hoever de schade zit (niet schrikken, plekken zijn meestal groter dan hetgeen je ziet) en dan vakkundig laten herstellen.
En zelfs dan is het meestal maar uitstel van executie. Roest komt toch terug.
 
Hoi Michel,

Jij zou er dus niet zelf aan beginnen begrijp ik hieruit.
Misschien moet ik ook maar eens op de sloop gaan kijken voor twee deuren want het laten repareren door een vakman kost ook wel een paar duiten denk ik zo.

De wielkast zal ik dan toch zelf onderhanden moeten nemen. Maar goed ik wacht nog even af want misschien komen er nog wat meer reacties.

Groet, Cor.
 

richard66

500.000+
Als het goed gedaan word komt het zelden op die plaats terug maar ergens er naast

zo heb ik het altijd ondervonden . :Y

Het zit meestal al in de fels rand tussen de binnen en buiten plaat :?

Of 2 goede deuren zoeken in de juiste kleur kan goed koper zijn, dan de deuren te laten herstellen.

Gr, Richard. :b
 
Ik heb ook 3 deuren met roest. Ik loop er over te denken om deuren in Engeland te kopen via ebay en die
dan eerst goed in de primer te laten zetten en dan op kleur te laten spuiten.
Spuiten kost mij niet zoveel, mijn neef is spuiter van beroep en die doet het thuis
in zijn eigen garage om wat bij te verdienen
 
Cobro60 zei:
Hoi Michel,

Jij zou er dus niet zelf aan beginnen begrijp ik hieruit.
Misschien moet ik ook maar eens op de sloop gaan kijken voor twee deuren want het laten repareren door een vakman kost ook wel een paar duiten denk ik zo.

De wielkast zal ik dan toch zelf onderhanden moeten nemen. Maar goed ik wacht nog even af want misschien komen er nog wat meer reacties.

Groet, Cor.

Ik ben er ooit aan begonnen. Ik heb m'n vorige (B1) destijds op dezelfde plaatsen onder handen laten nemen.
Is twee jaar goed gebleven en dan begint het verhaal gewoon opnieuw.
Roest is gewoon een achilleshiel van de B1.

Je moet zelf afwegen wat je hieraan wil doen, hoeveel je eraan wil spenderen en hoe lang je het wil volhouden.
Alles valt te redden natuurlijk maar uiteindelijk houd het wel eens op.
 
voor de wielkast randen zijn vervaingens randen te koop, daarmee kan je dus de oude rand er uit snijden en de nieuwe er aan lassen,
is denk ik wel het werk voor een expert want het moet wel goed gebeuren uiteraard.
 
ik zou de deuren bij berry ophalen dan kan je de fels randen zelf beoordelen en de dueren bekijken dan heb je de transport kosten ook niet uit engeland en hoef je niet of de bevooroordeelde mening van de verkoper af te gaan en ze moeten wel heel erg goedkoop zijn in engeland inc trnasport als ze goedkoper willen zijn dan een set dan bij berry en zelf ophalen
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ben het helemaal eens met Slurpy roest komt altijd weer terug,als het een nog mooie auto is en het is het jou nog waard om het opteknappen moet je het natuurlijk doen.Maar ik heb er slechte ervaringen mee,ze slijpen de roest plekken er uit en zetten er een nieuw stuk in ...plamuur er over,en na een paar jaar roest het weer en het maakt niet uit hoeveel ml je aan de binnenkant er inspuit.
Deuren heb ik nog wel liggen maar ben/ga opruimen,mijn voorraad plaatwerk is al voor een deel naar de ijzer boer en ik heb alweer wat deuren op de kar gegooid :)
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ik was net op vakantie toen dit allemaal geplaatst werd en daarna werd ik ziek dus ik duik nu pas weer in de mails en het forum.

Ik ga eerst even kijken wat ik zelf tijdelijk kan doen. Hij moet eerst de keuring doorstaan en dan bekijken wat we gaan doen.
Inderdaad een vervangende deur kan altijd nog. Ik weet in ieder geval nu wie hier allemaal deuren zo nu en dan hebben liggen. Ik kreeg ook al een pm dat ik deuren op kon halen dus aanbod is er nog genoeg ;)

Nogmaals bedankt en groet, Cor.
 
Bovenaan