Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Rubber antennevoet gescheurd

Het rubbertje wat tussen het dak en de antennevoet zit is bij mij gescheurd. Ik ben bang dat er vocht naar binnen komt.
:'( Kan iemand mij vertellen hoe je de antennevoet kan demonteren om dat rubbertje te kunnen vervangen? Ik hoop niet dat de binnenhemel los moet?
En heeft iemand nog zo'n rubber voor me liggen?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hemel iets losmaken en van binnenuit de moer los draaien.
Rubber is niet los te koop alleen net antenne eraan.
 
Vega zei:
Hemel iets losmaken en van binnenuit de moer los draaien.
Ok, toch hemel stukje losmaken. Ik neem aan dat als ik de kunstof rand bovenaan bij de klep (station) losmaak dat ik dan al de hemel iets kan losmaken?
Vega zei:
Rubber is niet los te koop alleen net antenne eraan.
Is het rubber wel los te maken van de antenne of is het een geheel? Als het los te maken is, heeft iemand misschien nog een tweedehands exemplaar?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Martijn zei:
Ok, toch hemel stukje losmaken. Ik neem aan dat als ik de kunstof rand bovenaan bij de klep (station) losmaak dat ik dan al de hemel iets kan losmaken?

Die kunststof rand is voldoende om erbij te kunnen komen, via het hemellampje kan je het ook zien.

Is het rubber wel los te maken van de antenne of is het een geheel? Als het los te maken is, heeft iemand misschien nog een tweedehands exemplaar?

Ja dat wel, alle 2e handjes zullen verwering tonen.
 
Martijn ik heb hetzelfde probleem, van het weekend met wassen kwam het rubber helemaal los, ik heb het er maar weer omheen gedaan maar goed is het niet.

@ Peter/Vega, bij mij komt de antenne tegen de dakspoiler, ik heb gelezen dat er ook zijn die meer rechtop staan, kan jij me vertellen welke dat is.
ik heb er nu een ook voor telefoon, ik weet niet of dat nog verschil maakt wat het voetje betreft maar alleen radio is voor een nieuwe genoeg.
alvast bedankt.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je hebt een antennevoet met GPS van een Astra G coupe die bruikbaar is, daarbij staat de antenne wat rechter dus komt niet tegen je spoiler. Peter (Vega) heeft die er ook op zitten.

Voor je originele voetje is een verloopstukje te krijgen bij de VOD, die komt tussen de voet en de antennespriet waarmee je hem ook meer rechtop kunt zetten.
 

Vega

Medewerker
Administrator
P.H. zei:
@ Peter/Vega, bij mij komt de antenne tegen de dakspoiler, ik heb gelezen dat er ook zijn die meer rechtop staan, kan jij me vertellen welke dat is.
ik heb er nu een ook voor telefoon, ik weet niet of dat nog verschil maakt wat het voetje betreft maar alleen radio is voor een nieuwe genoeg.
alvast bedankt.

Als je nog de oude aansluitingen (FME) hebt aan de antennekabels dan heb ik mijn oude navigatie antenne nog wel, heb je de nieuwe (FAKRA) dan moet je een andere antenne hebben Vectra C stationwagen.
 
Vega zei:
P.H. zei:
@ Peter/Vega, bij mij komt de antenne tegen de dakspoiler, ik heb gelezen dat er ook zijn die meer rechtop staan, kan jij me vertellen welke dat is.
ik heb er nu een ook voor telefoon, ik weet niet of dat nog verschil maakt wat het voetje betreft maar alleen radio is voor een nieuwe genoeg.
alvast bedankt.

Als je nog de oude aansluitingen (FME) hebt aan de antennekabels dan heb ik mijn oude navigatie antenne nog wel, heb je de nieuwe (FAKRA) dan moet je een andere antenne hebben Vectra C stationwagen.

Peter, bedankt maar ik weet het verschil niet tussen een FME en een FAKRA aansluiting. ik denk dat ik die FME heb maar dat baseer ik alleen maar op dat m'n auto van 99 is en er een standaard type 2005 radio cd inzit . ik heb er wel voor een deel een ericson telefoonaansluiting uitgehaald.....
 

Vega

Medewerker
Administrator
Onder de hemel kijken, als er losse stekkers aan de draden zitten dan heb je FME als er een blauw blokje aan zit dan heb je FAKRA.

FAKRA
IMG_1265_zps32c464a1.jpg
 
Vega zei:
Onder de hemel kijken, als er losse stekkers aan de draden zitten dan heb je FME als er een blauw blokje aan zit dan heb je FAKRA.

FAKRA
IMG_1265_zps32c464a1.jpg

Peter, weer bedankt d:)b en ik morgen kijken ! :w

en nu :Z
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dit zijn nog de oude aansluiting, FME.
Voor die aansluitingen heb ik nog een navigatie antenne (gsm/gps/radio) liggen.
 
Vega zei:
Dit zijn nog de oude aansluiting, FME.
Voor die aansluitingen heb ik nog een navigatie antenne (gsm/gps/radio) liggen.

oké, en is dat er een die meer rechtop staat zodat die niet tegen de spoiler aankomt ?
 
Bovenaan