Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ruitensproeiers insignia

Wie weet of de ruitensproeiers van een insignia de zlefde maten hebben dan die van een omega???

Gaat vooral om dat ze in de gaten passen en of deze ook electrisch verwarmd zijn?

Waarvoor??? zien jullie nog wel als het werkt :Y
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wij (Sjors, Ruud en ondergetekende) zijn er al mee bezig geweest Jack.

De bevestiging is hetzelfde, alleen zijn de kopjes net iets korter waardoor ze tegen het parafaan spuiten. Ik heb inmiddels nog wat zitten googlen en bij de Engelse buren zijn er een aantal die het op die manier wel voor elkaar gekregen hebben, het vergt alleen een goede afstelling van het spuitmondje. Die moet precies tussen de kier door spuiten.

De verwarming zit er niet in. Je kunt die wel uit de originele kop snijden en in de nieuwe lijmen (de uitsparing zit erin) maar de vraag is of dat nodig is. Ik laat het verwarmingsdeel achterwege denk ik.
 
Oke een uitdaging dus. Ga een aantal van deze kopjes scoren bij de dealer kosten maar iets van €6,- begreep ik.

Een kijken of er enige modificatie aan het parfaan mogelijk is.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
B-Buster zei:
...maar de vraag is of dat nodig is. Ik laat het verwarmingsdeel achterwege denk ik.
Als het hier over de voorruit-ruitesproeiers gaat, dan zou ik zeggen ja die verwarming is noodzakelijk.
ik heb deze al meermaals verstopt gehad bij vriesweer, zelfs met sterk geconcentreerd sproeimiddel.

Sterker nog, ik overweeg om er een temperatuursensor op bij te monteren dat ze automatisch warmen onder de 5°C ofzo, en niet enkel wanneer ik er aan denk om om de 15min. weer de achterruitonttdooing op te zetten 8)7
En ik mis de verwarming ook in de koplampsproeiers... :w
 

Vega

Medewerker
Administrator
De Insignia en Astra hebben een waterkoker aanboord die het water verwarmd, daarom hebben ze geen verwarming meer in de sproeiers.
 
Bovenaan