Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ruitenwisser slaat te ver door

Heren,

Mijn ruitenwisser aan de bestuurderszijde slaat tever door naar mijn zin.
Als ik hem op de interval of continu stand zet dan hoor je steeds een tik/bonk en hij verdwijnt bovenin uit het zicht.
Hij tikt dus tegen de opstaande rand van het raamrubber aan.

Als ik de hendel even aanraak, dus voor 1x wissen blijft die er netjes voor.

In de rust stand liggen ze perfect laag net uit het zicht.

Valt hier iets aan af te stellen ???
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het enige wat je kan doen is de wisserarm losmaken en lager stellen.
 
Wat voor een wissers heb je erop zitten, Steve ?
Die nieuwe dingen (flatblades oid) zijn heel lastig af te stellen en eigenlijk té flexibel. Ik heb ze weer vervangen door de originele wissers.

Bij originele wissers is het enige wat je er aan kunt doen, wat Peter al schreef.
 
ik heb gewoon de originele wissers erop, geen flatblade oid.

Lager stellen dmv loshalen en 1 tandje lager zetten dan zou die dus op de parafaan terecht komen denk ik.
Aangezien ze nu in rust stand er al net boven zitten.

Ze zijn ook niet nieuw oid, althans, ze zaten er al op toen ik de auto destijds kocht.
Lijkt mij niet dat ze TE lang zijn.

Tot welke hoogte komen jullie wissers bij de B2 als die recht omhoog zou staan ? voorbij de zonneband in het raam of eronder ?
 
dan is de lengte iig correct...

Zou het dan vanuit de stangen komen onder de parafaan ?

gekke is dat die het "normaal" doet als je 1x de hendel aanraakt...
Ze wissen verder gewoon goed, zonder gestotter..
Maar vind die "POK" zo irritant elke keer...
 
Die *POK* is ook irritant. Dat is de reden waarom ik die flexibele wissers eraf heb gehaald.

Heb je wel Omega ruitenwisser-armen erop zitten ?
Of je ruitenwissermotor is inderdaad 'raar' aan het doen.
Dan zul je wel helemaal gek worden als je de ruitenwisser in stand 2(snelle stand) zet, of niet ?
 
Heb je toevallig ook een ''spoiler'' op de kleine ruitenwisser zitten ?

Er is namelijk een type in omloop welke dit origineel heeft, alleen klappert deze op hoge snelheid telkens tegen het raam of raamrubber.

De originele Opel wissers zijn overigens te herkennen aan het GM logo dat in de arm staat gedrukt, en zichtbaar is als je in de auto zit.


Groetjes

Lars
 
Speling op het draaipunt en/of het stangenstelsel, heb het bij mijn laatste B1 ook gehad, even je ruitenwisser met de hand bewegen als deze in het midden staat.
 
zo kom je nog eens ergens achter.
als de auto stilstaat dan komt de wisser niet verder als het merktekentje in het glas.
boven de 80 a 90 slaat die dus door....

foto en/of filmpje volgen nog..... het was namelijk droog vanmorgen onderweg naar me werk
 
uiteraard, er was me enkel geen kogel oid opgevallen.
heb daar wel aan gevoeld en gewrikt, geen speling.
als ik de ene arm beweeg gaat de ander direct mee.
van het weekend nog eens verder hiermee...
 
Bovenaan