Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

slecht starten na enkele dagen stilstaan

Hallo iedereen,

Mijn 2003 2.2dti heeft al een tijd last van zeer moeilijk of niet starten wanneer hij meer dan een dag of 4 stilstaat of soms al sneller wanneer de tank bijna leeg is en wanneer hij niet mooi horizontaal geparkeerd staat.
Batterij is zeker nog goed.
Hij rookt ook erg tijdens het (proberen) starten.
Mijn eerste gedacht is de opvoerpomp in de tank of een lek ergens in een brandstofleiding, maar als iemand met zekerheid kan zeggen wat het is, dan hoor ik het graag.

Bedankt!
 
Met een zo goed als lege tank rijden is uiteraard nooit goed. Je pomp kan er van kapot gaan maar als je veel bezinksel optrekt kan er meer kapot gaan.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Met de Omega A heb ik door vacuum lekken ook voor dat de diesel van de pomp weg loopt als die niet vlak staat.
Maar ik weet niet of de 2.2DTI nog met vacuum dieselaanvoer werkt.

Mogelijk misschien wel een klein lek ergens waardoor hij toch traag lucht trekt?
 
Meestal wordt dit veroorzaakt door lucht wat na enige tijd stilstaan in de brandstofleidingen/injectors terecht komt.
Vervangen van de verstuiverafdichtingen en de retourslangetjes van de verstuivers lost dit meestal op.
Bekend probleem bij alle DTi modellen.
 
Bovenaan