Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

slecht starten x20xev

hallo,

had de laatste tijd meer en meer last om te starten,
starter oke, maar niet aan slaan

foutcode 19 toerental niet inorde

volgende heb ik gevonden;

slecht contact (net als een puls sturing) op de omlooprelais waardoor stuurdoos en benzinepomp slechte voeding krijgt
maar van waar krijgt deze de voeding?

al iemand dit probleem gehad?

mvg
 
oja, pas groot onderhoud gehad

dus alle filters en olie

en de krukassensor al vervangen

en de auto heeft het laatste jaar maar iets van 1500km gereden
 
nee, geen originele

gisteren een goeie 150km gereden en vanmorgen was starten al weer teveel gevraagd,
maar geen fouten vanmorgen

bij het starten de parameters erbij genomen,

geen toerental
geen signaal van lmm
 
Ja,kan wel helpen ondanks dat het sensoren van VDO zijn

Maar ik zal eerst nog enkele metingen doen,
Ik denk dat er ergens een voedings probleem is.
Want soms wil de benzinepomp ook niet, gemeenschappelijk voedingspunt.

Mvg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Benzinepomp en injectoren worden door 1 relais aangestuurd, dit relais wordt weer door een ander aangestuurd.
Weet niet of dat bij de 2 liter oook zo is maar bij de V6sen zijn dat de twee paarse relais.
 
Vega zei:
Benzinepomp en injectoren worden door 1 relais aangestuurd, dit relais wordt weer door een ander aangestuurd.
Weet niet of dat bij de 2 liter oook zo is maar bij de V6sen zijn dat de twee paarse relais.


Nee,een paarse voor de benzinepomp en deze wordt aangestuurd door de rode ompoolrelais ( polarity protection) en deze heb ik vervangen want hij gaf door aan bijde zijden, in de rode relais zit er namelijk een sperdiode wat de engelse vertaling duidelijk maakt.

Doordat deze doorgaf denk ik dat de stuurdoos iets verkeerd gekregen heeft,en nu met een defect zit

Heb een occ kunnen bestellen op ebay, samen met 2 sleutels,de alarmmodule en de stuurring (€67incl verzendkosten) valt goe mee dus!

Kheb wel gezien dat ik met de hella guttman de sleutel opnieuw kan coderen,iemand ervaring met dit?

Iemand een ander idee, ik ben zeker van de distributie timing,sensoren en de bedrading

Inspuiting en ontsteking heb ik niet, maar als er geen toerental in de stuurdoos komt is dit normaal

Heb al gemeten op de nieuwe sensor met de oscilloscoop en de waarden kloppen

Mvg sven

Alvast bedankt voor de hulp iedereen
 
Oke,aan iedereen die een nieuwe krukassensor wil steken! Enkel een VDO de rest werkt niet of slecht!!!

Start,draait en rijd perfect nu!
 
Bovenaan