Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Slechte start bij warme motor en tikkend geluid

Goedenavond!

Ik zal mij eerst even voorstellen... Mijn naam is Marcel en ik ben in het bezit van een Omega 2.5td (automaat) caravan uit 1998. Wat een heerlijke wagen!

Helaas zijn er op het moment wat vreemde zaken. Eerste is dat de wagen bij koude motor goed start, maar bij een warme motor heel moeilijk. Ik heb iets gelezen hier over mogelijk een retour slangetje dat kan lekken. Alleen, waar zit die precies?

Tweede is dat ik bij gas geven en dus rijden ik een tikkend geluid hoor. Klinkt als de ventilator motor die tikt. Die is het niet, want bij uitzetten van de ventilator, is het er nog steeds. Het tikken neemt niet echt toe bij versnellen, maar is wel weg bij stationair loop.

Gezegd moet worden, dat morgen de automaatbak olie wordt ververst, omdat de bak wat slipt, vooral bij het rijden in de bergen. Mogelijk heeft dat tikken hier mee te maken?

Ik hoor graag jullie advies en of suggesties!

Alvast bedankt,
Marcel
 

clach

Donateur 2023
Welkom Marcel.....

Ik hoop dat je hier je antwoorden vindt, succes!

De Clach(jes) :w
 
  • Like
Reactions: MJH
R

Ralph

Gast
Warme start is een mod.. op de markt gebracht die de opvoerpomp aan zet zie ebay. Tikken lijkt op onvoledige verbranding gloei bougie eventueel.
 
  • Like
Reactions: MJH
Bovenaan