Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

snelheidsmeter 2.2 16v

heeft iemand hier toevallig ervaring mee? mijn snelheidsmeter werkt niet meer,

de toerenteller werkt, benzinemeter en temperatuurmeter werkt maar snelheidsmeter niet en de kilometerteller loopt ook niet meer op!

is dit gewoon de snelheidssensor? of zou dan het lampje van abs ook moeten branden?
of is dit puur de teller kapot?

alvast bedankt voor de reactie's

groetjes yves
 

tonboy

Verbannen
Als de snelheidsmeter kapot is loopt de teller ook niet meer.
Idem, als er een stroomonderbreking is, doen beide het niet meer.
Signaal komt volgens mij van het motormanagement.
Het dashboard druk je bij het plaatsen als het ware over een plug. Die contacten kunnen ook corroderen en dit tot gevolg hebben.
Ik had een soortgelijk probleem toen ik een vervangend dashboard geplaatst heb dat ik had verkregen via ebay.
De contacten op zowel de plug als de contacten op de printplaat (aan de achterzijde van het dashboard) even oppoetsen met fijn schuurpapier en alles werkte weer....
 

Vega

Medewerker
Administrator
lowflyer zei:
is dit gewoon de snelheidssensor? of zou dan het lampje van abs ook moeten branden?
of is dit puur de teller kapot?

Snelheidssignaal komt van de ABS/TC af, als die kapot is dan moeten die lampjes ook branden.
Als bv CC, servotronic wel gewoon werken dan is misschien alleen de teller kapot, af een slecht contact.
 

Andrew

600.000
Bij de Corsa van mijn zoon hebben we exact hetzelfde gehad en dat bleek simpelweg een kapotte zekering te zijn.

Andrew
 
hmm alvast bedankt voor de informatie straks eens piepen in de zekeringskast! moest dat niet zijn kan ik nog verder zoeken!

alvast bedankt heren!
 
heb net de zekeringen nagekeken!
12 en 15 waren intakt, dus heb even alle zekeringen nagekeken en voor de rest was er ook geen kapot!

zou het dan gewoon een slecht contact kunnen zijn?
of kan dit ook iets te maken hebben met mijn nieuwe pinkerschakelaar die ik geplaatst heb? (i.v.m. de cruise control ofzo?)
 
Bovenaan