Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Snelheidssensor opel omega b 2002 2.6 v6

Hallo
Heeft iemand enig idee waar de rijsnelheidssensor zich bevind van onze opel omega wij hebben hem uit laten lezen en was de melding rijsnelheidssensor bij de opeldealer hebben ze geen idee waar die zich bevind op Google niet te vinden of te koop
Smorgens werkt hij eerst een hele tijd wel gewoon maar valt dan zo ineens op 0 en blijft op 0 bij ons brand alleen dan het lampje auto met sleutel erdoor verder niets het uit lezen geeft dus rijsnelheids sensor aan iemand enig idee waar deze zich bevindt of iemand die hier de oplossing voor weet
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Goede dealer.

Snelheidssignaal komt uit de ABS unit. Die willen nog weleens stuk gekookt worden doordat Opel het een goed idee vond die vlakbij de uitlaat te monteren. Doet je cruise control het op dat moment nog wel? Zekeringen gecontroleerd? Meestal werkt er meer niet als het de ABS unit is.

Kan ook een probleem in je tellerunit zijn, of uit de radio komen (is daar wellicht aan geklust?).
 
Bedankt voor u reactie
De cruisecontrol werkt niet wij gebruiken hem ook niet hebben hem net even getest wij hebben deze auto nog maar net dus weten niet of er met de radio is geklust verder werkt alles gewoon alleen als de snelheidsmeter ineens stopt dan wordt het sturen iets zwaarder stuubekrachteging werkt wel gewoon maar wat zwaarder .
Maar u weet niet waar wij de snelheidssensor kunnen vinden omdat die de storing uit leest
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zoals gezegd, het snelheidssignaal komt uit de ABS unit. Als je stuurbekrachtiging ook (deels) wegvalt is dat een bevestiging van een defecte ABS unit.
 

Joep

Verbannen
Als de dealer dergelijke zaken niet kan vinden dan vraag ik mij af of je daar bij het juiste adres bent. Ik zou Berry op dit forum een bericht sturen. Die kan dat wel vervangen.
 
Oke bedankt moet ik eerst weten hoe ik contact kan maken met Berry ben net op dit forum aangesloten en weet niet hoe alles hier werkt
 

Berry

OOP Huisleverancier
Je and pomp is gewoon 9 van de 10 x overleden
Wat voor type omega heb je ...heb vast nog wel ergens een pomp liggen.
 
Bovenaan