Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Software versies auto. versnbak

Binnenkort laat ik m'n versnellingsbakolie verversen van m'n Omega 3.2 en dacht daarbij ook eens om de software van de bak te updaten.Weet iemand zo wat de laatste versie is en maakt het veel verschil?M'n Omega is van 2001 en zou echt niet weten of daar ooit iets aan veranderd is.De olie is nog steeds ATF of is daar ook een betere versie voor?

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dextron 3 gebruiken, geen 6. Ik heb evt. nog 10 liter Castrol + automaatfilter (die kost goud geld bij Opel) ter overname, had ik gekocht voor de MV6 maar die is weg..

De laatste versie voor de B2 maakt enorm veel verschil uit.
 
Oke,dexron 3 olie gaat het worden.Weet je ook wat die laatste versie is?Heeft ie een nummer ofzo dat als ik er een andere versie op laat zetten dat dit dan wel de laatste dus desbetreffende versie is die jij bedoelt?Pakking en filter ligt helaas al klaar.

Greetz Erik.
 
R

Ralph

Gast
laat ook gelijk de remband stellen en de filters van de selonoids schoonmaken. en meen dat V9 de laatste was maar dat weet vega beter.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
kan je alleen uitlezen zeker, welke software erin zit?

of weet dat toevallig iemand (Ralph)8)

Grt. Hans
 
Remband stellen is bout op 5Nm en dan 5 volle(360gr)slagen terug en moer weer aandraaien?

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Versie 0009 is de laatste.

IMG_0547m_zpsd845a60d.jpg
 
Oke,dus voor een 3.2 dus versie 8 i.p.v. 9?Raden jullie me aan om olie te verversen(goed genoeg) of gelijk te spoelen?

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Spoelen is het beste maar heb je apparatuur voor nodig. Een dealer ververst alleen en dan blijft bijv. de olie in de koppelomvormer al zitten.

Bij mijn B2 destijds alles leeg gehaald, eerste hervulling erin gedaan, nogmaals leeg gehaald en toen opnieuw afgevuld. Dat scheelde veel i.c.m. door Ralph nieuw afgestelde rembanden. Sinds de update bij Peter ben ik er heel erg tevreden over.
 
Ik zal eens kijken of er iemand in de buurt zit die kan spoelen.Het vullen moet gebeuren bij een bepaalde temperatuur(+/- 50 gr C)en dan vullen totdat het eruit loopt?

Greetz Erik.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Afvullen tot het aan de vulopening staat, starten en door de trappen schakelen en dan met draaiende motor afvullen tot hij overloopt.
 
Nog een laatste vraag mannen...las op een forum in de Uk dat die ATF dexron 3 olie de G specificatie MOET hebben?Zijn er mensen die andere specificaties hebben gebruikt en er niks van merken m.a.w. fabel of wijsheid?

Greetz Erik.
 
R

Ralph

Gast
zou een FG spec. nemen zoals het hoort dit zijn namelijk de dopes in de olie.
en watt andere nemen moeten zij weten, het is jou aut... bak.
MPM Opel FG spec. olie.
 
Bovenaan