Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

spastiche kmteller.

Zoals de titel aangeeft heb ik een kmteller met spasme. Hij geeft alles aan behalve de juiste snelheid.

wat zou dit kunnen zijn? Ik heb niks verranderd aan de omega buiten de achterrem blokjes, de sperolie en de draagarm rubbers.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het kan zijn dat de teller aan het stuk gaan is.
Of dat er ergens een slecht contact is, haal de telleruint er eens uit en kijk of alles nog goed en schoon is.
Snelheidssignaal komt van de abs unit af.
Of anders met een Tech 2 testen en uitlezen.
 
Even door een bekwaam oop'er uitlaten lezen deze kan de snelheidsmeter checken en indien noodzakelijk je abs-cpu resetten.
Ook is het mogelijk dat je toch iets geraakt heb tijdens het vervangen van je dif. olie.

gr. Marcel
 
Wat mij vandaag dan weer opviel is dat als ik ok cc rij het probleem zich heel af en toe voordoet.

heb wel een paar maanden dat heel af en toe de lampjes van abs en tc branden. Na herstart is dit lampje uit.
 
Laat eerst je ABS-cpu uitlezen en resetten komt de fout direct weer in de 'tech 2' naar voren door middel van een fout-code.
Deze code geeft een indicatie over de sensoren e.d. waar het probleem vandaan kan komen.

gr, Marcel
 
Bovenaan