Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Sperdifferentieel

Illuminat0r

KnuffelBelg
Denk dat de esp hier niet veel zal moeten ingrijpen want ben niet meteen van plan om die rijstijl uit te proberen.
Mar vrijdag gaan we iig eentje halen...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Denk dat de esp hier niet veel zal moeten ingrijpen want ben niet meteen van plan om die rijstijl uit te proberen.
Mar vrijdag gaan we iig eentje halen...

Heb jij ESP dan Stijn?
Volgens mij zijn er maar weinig Omega's met ESP.

Maar ESP zal hier niet ingrijpen, die grijpt pas in als de auto bij hoge snelheid probeert uit te breken (snelle bochten) of bij forse stuurbewegingen.
 
[offtopic]Eeehm, ESP werkt wel degelijk op iedere snelheid Master Chief Sir...
[ytubehd]http://www.youtube.com/watch?v=NiZjeeMExY4[/ytubehd][/offtopic]
 
Vega zei:
Illuminat0r zei:
Denk dat de esp hier niet veel zal moeten ingrijpen want ben niet meteen van plan om die rijstijl uit te proberen.
Mar vrijdag gaan we iig eentje halen...

Heb jij ESP dan Stijn?
Volgens mij zijn er maar weinig Omega's met ESP.

Maar ESP zal hier niet ingrijpen, die grijpt pas in als de auto bij hoge snelheid probeert uit te breken (snelle bochten) of bij forse stuurbewegingen.
Ik weet dat die van mijn pa ( wheelnut ) ook ESP heeft. Op de nurburgring was dit goed te merken , bij vrijwel iedere bocht ging 't ding als een idioot op de rem , waardoor de remmen binnen no-time te heet werden. Een wereld van verschil met de Mercedes c220 waarmee we vaker de ring over zijn gegaan, bij deze was het vrijwel niet te merken dat deze ingreep ( als passagier dan )
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Alle Omega's vanaf 2001 ofzo hebben ESP Peter...

De concurrentie had dat ook, E-klasse, 5-reeks,...
Ze konden niet achter blijven :)

En zeggen dat we dat allemaal te danken hebben aan die reporter in de A-klasse _O-
 
nou ben ik toch maar eens even bij mij gaan kijken , en het stickertje zat er na 10 jaar nog onder .

er stond op :
FL 124 0 A 67
8 0 10:37 41 11

Hoe zie ik dan of dit een sper is (of juist niet) ?

daarbij komende: Weet iemand hoe duur de keerring is de er aan de cardanaskant in moet is ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Luv2rev zei:
nou ben ik toch maar eens even bij mij gaan kijken , en het stickertje zat er na 10 jaar nog onder .

er stond op :
FL 124 0 A 67
8 0 10:37 41 11

Hoe zie ik dan of dit een sper is (of juist niet) ?

daarbij komende: Weet iemand hoe duur de keerring is de er aan de cardanaskant in moet is ?

Je moet niet allee de keerring vervangen maar ook de spanbus, prijs weet ik niet even aan de VOD vragen.
Je hebt geen sper, zie aan nummer 7 die is 0 als er een S staat dan is het een sper.

ha_omb_2.jpg


Das Differenzialtypschild befindet sich an der Unterseite.

1 = Alphacode
2 = Tageszahl im Jahr
3 = Jahresendziffer
4 = Produktionsschicht (A = Frühschicht , B = Spätschicht, C = Nachtschicht)
5 = zur besonderen Verwendung
6 = Achsübersetzung
7 = Ausführung (O = ohne Sperrausgleichsgetriebe, S = mit Sperrausgleichsgetriebe)
8 = Tellerraddurchmesser (8 = 188 mm)

Bei fehlendem Schild entspricht die Identifizierung der Vorgehensweise, die oben geschildert wird.
 
warhamstr zei:
Alleen de Omega's met de zwaardere motoren hebben ESP!
maar dan sowieso vanaf 2001.

of is mijn 3.0 geen zware motor
smiley_chinrub.gif


Maar maakt het veel uit of ik er nou een 3.7 of 3.9 verhouding onder hang ? staat namelijk een 3.9verhouding te koop voor een leuke prijs .
 
B-Buster zei:
ESP was vanaf de 2.6 en 3.2 motoren beschikbaar.


Idd, en op de 2.5 DTI !





Ik heb er (nog) geen Dif met Sper onder, maar die van Peter ligt hier nog alsmaar.. wellicht neem ik 'm wel over, ben er nog steeds niet uit, ik had i.i.g bij aankoop een sticker ! of ik die nu nog heb geen idee..









e7jrbo.jpg
 
Sjors-V6 zei:
Ik heb er (nog) geen Dif met Sper onder, maar die van Peter ligt hier nog alsmaar.. wellicht neem ik 'm wel over, ben er nog steeds niet uit, ik had i.i.g bij aankoop een sticker ! of ik die nu nog heb geen idee..
Ik zou die van peter ook wel over willen nemen , maar moet ook nog een rijbewijs kopen, :P en de keuze tussen die 2 is natuurlijk makkelijk.
De sticker zat er bij mij ook nog onder ( na +/- 9 jaar
 
Bovenaan