Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Spoorstangen ebay

Hoi, ik was eens benieuwd of er hier op het forum wel eens iemand spoorstangen heeft gekocht van de "namaakmerken" op ebay, is de kwaliteit wel goed en natuurlijk gaan ze wel passen?
Wie heeft hier ervaringen mee?
 
R

Ralph

Gast
inmiddels heb ik 10 sets geplaatst en nog geen enkele klacht mogen ontvangen.
de langst rijdende heeft er inmiddels 15.000 kilometer opzitten.
sets komen weg bij ATP.
 
wat kosten die dan bij de dealer ben je voor 75 euro per stuk klaar complete stokjes 2 kogels en de bus
 
@ Joep: die van de voorassen :)
@ Henri: ik ben hier bij de lokale dealer gaan horen en een linkse kost me hier 180 euro voor een complete stang, vind ik een beetje gek eigenlijk
 
Dan trekken ze je daar ook wel gruwelijk een poot uit hoor.
Shoppen daarin loont echt wel.

In de garage monteren we vaak ''immitatie'' echter heb ik er ook nooit klachten over gehad.
Met sommige onderdelen ligt het ook aan de manier van monteren, wat onwetende personen dan niet goed doen waarna het immitatie deel snel kapot is.
Ze wijten het dan aan het immitatie terwijl het gewoon met het montern te maken heeft.


Groetjes

Lars
 

Joep

Verbannen
Voor die 75 euro laat Ralph voor 10 euro meer een complete draagarmset komen... Daar zitten de stuurkogels, stabilisatorstangen en 2 draagarmen bij met fuseekogels bij. Ik wist het dus wel... :P
 
Joep zei:
Voor die 75 euro laat Ralph voor 10 euro meer een complete draagarmset komen... Daar zitten de stuurkogels, stabilisatorstangen en 2 draagarmen bij met fuseekogels bij. Ik wist het dus wel... :P



de 75 euro is wel orgineel opel das appels met peren vergelijken
 

Joep

Verbannen
Ja oke, maar voor 1 draagarm van de VOD (336 euro) heb je 3 complete imitatie sets. Dus 2 draagarmen MET fuseekogels, 2 stabilisatorstangen en alle stuurstangen. Ik vervang dus liever elke 2 of 3 jaar zo'n gehele set. Want de Opel sets kunnen wel langer mee, maar ook geen 5 jaar. Die hele set bij Opel kost rond de 1000 euro heb ik me laten vertellen. Nee, bij de VOD zie je mij niet meer. Een hobby mag geld kosten, maar het moet wel leuk blijven. :P
 
doe mij maar OEM wat ik al eerder verteld heb . :*) ik heb een keer in één jaar tijd twee keer draagarmen moeten vernieuwen :( zeggen jullie het dan maar
ik was trouwens voor de rubbers inc korting 100 euries kwijt dus vindt ik wel meevallen en ja een hobby mag geld kosten joep 8)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Joep zei:
Ja oke, maar voor 1 draagarm van de VOD (336 euro) heb je 3 complete imitatie sets. Dus 2 draagarmen MET fuseekogels, 2 stabilisatorstangen en alle stuurstangen. Ik vervang dus liever elke 2 of 3 jaar zo'n gehele set. Want de Opel sets kunnen wel langer mee, maar ook geen 5 jaar. Die hele set bij Opel kost rond de 1000 euro heb ik me laten vertellen. Nee, bij de VOD zie je mij niet meer. Een hobby mag geld kosten, maar het moet wel leuk blijven. :P

Beetje kort door de bocht dit. Waarop baseer je dat de originele set geen 5 jaar mee kan? Hoeveel kilometers staan daar tegenover?

Ik kan me voorstellen dat je liever nu minder kwijt bent, maar als ik met >30k per jaar elk jaar of 2 jaar moet vervangen is dat steeds ook weer montagekosten en uitlijnkosten. Aangezien ik niet om het jaar een andere Omega koop vind ík de duurzaamheid belangrijker dan het risico dat ik sneller aan een nieuwe (imitatie)set toe ben. Ik heb bijna 3 jaar geleden nieuwe OEM rubbers laten persen in de oude draagarmen, Ralph heeft die onlangs nog eens goed bekeken en die zijn nog in goede conditie na ondertussen bijna 70.000 km i.c.m. bredere banden dan standaard en meer remkrachten door de GTO klauwen.

Vanaf het moment dat er iemand is die met de imitatieset ook een vergelijkbare afstand heeft afgelegd vind ik het voor mezelf interessant worden. Tot die tijd ga ik voor verse rubbers. Vervangen van een kogeltje of stangetje is vroeg genoeg als ze aan vervanging toe zijn.
 

Andrew

600.000
Ik ben het wel met Jacco eens. Ik heb krap 3 jaar geleden (zal nu pakweg 120000 km geleden zijn) nieuwe originele Opel rubbers in de draagarmen geperst en ruim een jaar geleden had bij de APK de meest linkse stuurkogel wat ruimte (geen afkeur, wel aantekening op APK-formulier), toen heb ik de 2 linkse stuurkogels vervangen (origineel Opel) (dat was niet los te krijgen, die beide stuurkogels op het uitlijnstuk). Voor de rest is alles nog zoals de Omega ooit uit de fabriek is gerold. Ik houd het dus ook bij noodzakelijke reparaties met OEM-materiaal.

Andrew
 

Joep

Verbannen
Jullie hebben wat betrefd de kilometers gelijk, met mijn oude B1 had ik zo'n 35000 km gereden met die nieuwe imitatie set, en tijdens het vervangen van de uitlaat hebben we de rubbers en stuurkogels gechecked en die waren nog goed tot zeer goed na 2 jaar. Ik denk ook dat de manier van omgaan met je Omega ook een rol speelt in de slijtage. Het is maar net waar je voor kiest. Ik rij met deze Omega ongeveer 15000 tot 20000 km per jaar, dus bij mij zal alles minder hard slijten dan bijvoorbeeld bij Andrew. Vandaar ook mijn keuze voor imitatie, en zijn keuze voor origineel.
De 5 jaar was meer een voorbeeld van dat ik gok dat ze zo'n 5 jaar mee gaan. De feiten ken ik helaas niet.
 
Ik ga wat meer over de grens moeten shoppen denk ik :P als je ze hier besteld en je zou ze laten plaatsen bij de dealer met uitlijnen bij mag je zeker 500 euro rekenen voor de 2 kanten. Het zal dus een originele set worden in dit geval, met dank aan Henri d:)b

Grtz
 
Ik kies ook voor originele onderdelen.
Al te veel slechte ervaringen met imitatie.

Let wel op. Niet alle imitatie is slecht.
Lemförder is bijvoorbeeld niet slecht. Ze leveren ook originele rubbers voor oa Benz en BMW.
 
Bovenaan