Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stadlichten / Mistlichten

Hallo jongen wie kan mijn helpen? Ik heb standaard xenon en wil graag mijn stads lichten en mist lichten in dezelfde kleur hebben ik weet dat hierover al een hoop is gepraat maar kan iemand mijn precies vertellen welke ik moet hebben? Bleu vision kwam een hoop voorbij zag ik.Met namen en rugnummers a.u.b ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer :N omegab1 2-1999
 

Colinh

Donateur 2023
Philips BlueVision is wel een goede, is echt wit, niet blauwig, maar helder wit.


Je kan ook xenon in je mistlampen zetten, dan is het echt hetzelfde. Stadslicht kan je ook LED doen.




gr Colin
 
ik wil w5w bleu vision voor me stads lichten en welke type lamp heb ik dan nodig voor mijn mistlampen? Zonder iets om te bouwen. gewoon lampje eruit lamp erin
 
kan dit kloppen?
Philips H7 set BlueVision
Philips BlueVision serie, Xenonlook halogeen verlichting. Inclusief W5W stadslichten.
€46,00
 
Ik zou voor de stadslichten toch echt led verlichting nemen om het te laten matchen met de xenon. Niet de goedkope want die zijn binnen een jaar stuk. Dan moet je die van Pilot nemen, kosten wel rond de €25.
Ik heb nu zelf ook blue vision van Philips en die lijken toch nog een beetje gelig vergeleken met de xenon.

Gr. Paul
 

Colinh

Donateur 2023
Ik weet niet wat er in de mistlamp zit, ik denk H1 zoals koplampen, maar misschien H3, dat had de A.




gr Colin
 

Andrew

600.000
Ik heb al pakweg een jaar 2 LED's van de Karwei DHZ erin zitten, kleur matcht goed met de xenon en ze kostten me € 2,-, kan ik heel wat keren vervangen voordat ik aan de € 25,- zit.
 
Andrew zei:
Ik heb al pakweg een jaar 2 LED's van de Karwei DHZ erin zitten, kleur matcht goed met de xenon en ze kostten me € 2,-, kan ik heel wat keren vervangen voordat ik aan de € 25,- zit.
Ik heb al 3 setjes van quintezz versleten, dus nu maar de oude vertrouwde blue vision erin gedaan.
Ik zal eens kijken bij de karwei, die €2,- is dan wel te doen.

Gr. Paul
 

Colinh

Donateur 2023
Mijn Pilot stadslicht led is 4 jaar oud, ik switch weleens, maar bij mn moeder dr auto zit er ook al 4 jaar in.
 
Ben voor LED gegaan. Besteld via Deal Extreme (www.dx.com) en t geeft een klap licht. Ben zelf niet geheel tevreden over mn Xenon kleur, is voor het eerst dat ik dit merk had en vind em dus vooral in het begin van opwarmen groen licht geven...

dsc0122xl.jpg



dsc0121tqn.jpg


Succes
 
Geen idee...haal altijd setjes voor €50. Heb daar normaal een buurman voor, echter dit x eens via internet gesjopt. Moet zeggen dat als ze op temp zijn het licht wel aardig blauw is (moet 8000k voorstellen). Camera maakt de mistlampjes gelig, maar zijn echt sneeuwwit :Y
 
Laat ik ff lekker lomp alle dromen aan barrels schieten:
Van 3 verschillende soorten lampen ga je die niet in één kleur krijgen (identieke kleur; xenon, groot licht en mistlicht).
Dit is heel eenvoudig te verklaren omdat het 3 verschillende type lampen zijn (en ook verschillende afmetingen hebben).
Bij de gasontladers geldt natuurlijk dat de hoeveelheid gas, in de lamp, verschilt. Ook dit 'slijt'. Heb je in het begin misschien een aardige kleurmatch; dit gaat veranderen naar mate de tijd verstrijkt.
Parkeerlicht en gasontladers in dezelfde kleur krijgen is ook erg lastig. Ik denk dat je de beste kans van slagen hebt met LED's.
8000K is overigens behoorlijk blauw en levert al beduidend minder lichtopbrengst op dan een 4300, 5000 of 6000 Klevin lamp. Je kunt bijna wel stellen dat alles boven de 6000K blauwiger en minder lichtopbrengst met zich mee neemt. Wie blauwer mooi vindt, moet dit uiteraard gewoon doen.
Elders op het OOP staat een draadje waar ook veel gesproken wordt over de kleur van de lampen.
 
Ik heb in mijn Astra altijd 6000k gehad met lampjes van de gamma nu wil ik dit ook gaan doen in de omega want vind dat net wat luxer staan
 
Bovenaan