Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stekker in de kofferruimte

Ik zag een stekkertje loshangen linksachter in de kofferruimte.

Waar is deze stekker voor?

De foto moet eigenlijk een kwartslag naar rechts gedraaid worden, hij is verkeerd geüpload.

kboylz.jpg
 
Qzelf zei:
Das de voorberijding voor een zonnerollo

Oké! Bedankt! Nu wil ik ook zo'n zonnerollo! Als ik er 1 kan vinden is het dan alleen een kwestie van hoedenplank met zonnerollo erin leggen en stekker aansluiten? Of moet er nog een speciale schakelaar gemonteerd worden? Of is het niet zo makkelijk?
 
In mijn b2 was het stekkeren en int dashboard een schakelaar insteken. Je moet alleen opletten er zijn 2 soorten stekkers die jij hebt een een platte.
Welke kleur interieur heb je?
 
Qzelf zei:
In mijn b2 was het stekkeren en int dashboard een schakelaar insteken. Je moet alleen opletten er zijn 2 soorten stekkers die jij hebt een een platte.
Welke kleur interieur heb je?

Hierbij een foto van de kleur van het interieur. Maakt dat ook nog verschil?

2ppefcn.jpg
 
Ja, in een creme interieur heb je ook een creme hoedenplank. En in een zwart interieur normaal een zwarte goedenplank.

Jij hebt waarschijnlijk een zwarte hoedenplank
 

Joep

Verbannen
Ja, een beige interieur heeft ook een beige hoedenplank. Een donkergrijs of zwart interieur heeft een donkergrijze hoedenplank.
 
Oké dan. Dan moet ik op zoek naar een donkergrijze hoedenplank met zonnerollo. Het is dus plug&play. Alleen moet er nog een schakelaar in het dashboard aangesloten worden. Waar hoort die schakelaar officieel te zitten?
 
Ik ben ook nog op zoek naar een grijze met rollo. Alleen dan voor de b2. De auto waar ik mijn zwart leren interieur uit heb gehaald had wel een rollo maar een of andere mafkees had de hoedenplank gemolt om het bose systeem eruit te halen.
 
De hebt ik nu.
a778f4bea86f09d1004c0c5df5db67fe.jpg

Zit er met een zwart interieur niet verkeerd uit, doordat de hemelbekleding en de bekleding van de c stijl de zelfde kleur hebben. Echter zou ik liever een grijze erin hebben als het mogelijk zou zijn.
 
B-Buster zei:
2e van links.

IMG_0680modded.jpg

Ok als het goed is heb ik die schakelaar geregeld. Daar zou dus ook al voorbereiding voor moeten zitten? Hoe krijg je zo'n knopje er eigenlijk uit? Gewoon eruit trekken of moet dan eerst het houten paneel los? Zoja, hoe? Ik wil niks slopen.

Trouwens wel erg chique dat het paneel bij jou zwart is! Dat vind ik eigenlijk wel mooier dan die hout kleur! Was ook vast wel de bedoeling 8)7
 
Qzelf zei:
De hebt ik nu.
a778f4bea86f09d1004c0c5df5db67fe.jpg

Zit er met een zwart interieur niet verkeerd uit, doordat de hemelbekleding en de bekleding van de c stijl de zelfde kleur hebben. Echter zou ik liever een grijze erin hebben als het mogelijk zou zijn.

Staat toch wel erg netjes hoor. Ik snap wel dat je een grijze wil. Ze zijn alleen nog al moeilijk te vinden geloof ik he?? Schaars!
 
Driver1980 zei:
Ok als het goed is heb ik die schakelaar geregeld. Daar zou dus ook al voorbereiding voor moeten zitten? Hoe krijg je zo'n knopje er eigenlijk uit? Gewoon eruit trekken of moet dan eerst het houten paneel los? Zoja, hoe? Ik wil niks slopen.

Bij mijn b2 en mijn vectra b1 (de laatste heeft het zelfde idee betreft de knopjes) is het gewoon eruit trekken. Misschien voorzichtig met een schroevendraaiertje of nog beter een plastic spietje het lege knopje los vrikken.

Als je zeker wilt weten dat ook je schakelaar voorbereid zit (al zou ik niet weten waarom niet), duw de schakelaar erin en zet je verlichting aan. Als het goed is zou ook deze schakelaar dan moeten oplichten.
 
Driver1980 zei:
Staat toch wel erg netjes hoor. Ik snap wel dat je een grijze wil. Ze zijn alleen nog al moeilijk te vinden geloof ik he?? Schaars!

Ja, moet je net tegenaanlopen. De hoedenplank lospakken is een klusje waarbij je even met gepast geweld en gevloek moet gebruiken.
 
Qzelf zei:
Driver1980 zei:
Ok als het goed is heb ik die schakelaar geregeld. Daar zou dus ook al voorbereiding voor moeten zitten? Hoe krijg je zo'n knopje er eigenlijk uit? Gewoon eruit trekken of moet dan eerst het houten paneel los? Zoja, hoe? Ik wil niks slopen.

Bij mijn b2 en mijn vectra b1 (de laatste heeft het zelfde idee betreft de knopjes) is het gewoon eruit trekken. Misschien voorzichtig met een schroevendraaiertje of nog beter een plastic spietje het lege knopje los vrikken.

Als je zeker wilt weten dat ook je schakelaar voorbereid zit (al zou ik niet weten waarom niet), duw de schakelaar erin en zet je verlichting aan. Als het goed is zou ook deze schakelaar dan moeten oplichten.

Het zal wel voorbereid zijn. Lijkt me logisch. Ik heb ook een aantal loze schakelaars waar dus niks zit. Als ik die eruit haal (omdat ze nogal beschadigd zijn dmv gaten boren door de vorige eigenaar) kan ik hier dan schakelaars plaatsen voor stoelverwarming ookal zit die optie er niet op? Dan is het in ieder geval weer netjes. Ik neem aan dat dit gewoon vastklikt? Ondanks dat het dan niet werkt...
 
Ja, zal misschien ook al voorberijd zijn. Je kunt ook op de sloop lege knopjes zonder haten halen. Heb er donderdag nog een paar zien staan op de sloop waar lege knopjes in zaten.
 
Qzelf zei:
Ja, zal misschien ook al voorberijd zijn. Je kunt ook op de sloop lege knopjes zonder haten halen. Heb er donderdag nog een paar zien staan op de sloop waar lege knopjes in zaten.


Het is misschien wel mooier om geen lege knopjes terug te plaatsen. Het staat wel netter met echte knopjes. Dat ze niet werken boeit me dan niet zo veel. Ik wil alleen weten of ik echte knopjes er gewoon in kan klikken, maar zoals je zegt is misschien alles wel voorbereid. Dan kan ik altijd nog eens andere stoelen kopen met stoelverwarming.
 
Dat klopt. Misschien even bij een sloop in de buurt kijken misschien staat er nog eentje met een net leren interieur met zonnerollo enz
 
Qzelf zei:
Dat klopt. Misschien even bij een sloop in de buurt kijken misschien staat er nog eentje met een net leren interieur met zonnerollo enz

ik ga zeker op zoek. Het zou leuk zijn om mijn omi een beetje op te leuken met wat extra luxe-dingetjes..
 
Bovenaan