Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Storing Km -teller

Interessant, laat ik nou gisteren precies dezelfde storing hebben gehad....
Vanuit Dijon naar Noord-West Frankrijk gereden, bij de grensovergang naar Gent toe precies dezelfde storing (TC en ABS lampjes aan, snelheidsmeter op 0, CC uit en geen volumeregeling op snelheid meer).
Stuurbekrachtiging werkte nog wel, volgens mij.
Ongeveer 15 minuten later was alles opeens weer normaal.
Straks even storingen uit laten lezen.
 
Net terug van de Opelgarage. Auto uit laten lezen met Tech2. Geen enkele foutmelding? Fout is tot op heden nog niet terug gekomen.
Mocht dat wel zo zijn, dan open ik even een apart topic.
 
R

Ralph

Gast
Wat is dan de link met uitval stuurbekrachtiging Ralph?

De Clach(jes) :w

de abs, tc, steerassist, kilometerteller lopen over 1 unit heen. stuurbekrachtiging wordt ook nog eens met een relais geregeld achter het dashboard t.h.v. de lichtschakelaar.
verder is de locatie onder de motorkap niet om over naar huis te schrijven. ze worden letterlijk gebakken door de uitlaat.
 

clach

Donateur 2023
Oké Ralph, (teveel) warmte is inderdaad de boosdoener..... Als deze storing zich voordoet is de boel inderdaad op bedrijfs -temperatuur..... Ik ga met Cliff is kijken of we er een buisje heen kunnen leggen vanuit de grill voor wat directe koeling..... 8) Er is overigens wel een (origineel) hitte schild gemonteerd..... Wordt ervolgd.....

En we halen uit voorzorg vast de ABS pomp uit onze "donor' MV6..... *O* Het ECU -gedeelte overzetten zal dan denk voldoende moeten zijn.....

De (Clachjes) :w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het deel met de ECU zit daar iets te goed voor vast vrees ik, dat wordt een complete wissel.
 
Vandaag een vervangende ABS Unit van Berry gemonteerd en alles lijkt normaal weer. Oude wel bewaard want deze kunnen gereviseerd worden bij o.a. ACTRONICS.
 
Bovenaan