Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stotteren/inhouden/afslaan omega b2 3.0 v6

Nee het is niet echt sleutel weer inderdaad veel te warm. Het is wel de bedoeling dat ie bijna als nieuw weer rijdt ;)

Maar krukas sensor is vervangen beetje een rot plek om de kabel bij de uitlaat goed neer te leggen.
Gelukkig is het gelukt en het resultaat is dat ie sowieso vlotter aanpakt. Morgen even de bougie kabels met bougies vervangen.
 
Nou het probleem lijkt weg te zijn dus het lag inderdaad aan de krukassensor
tevens bougies en bougiekabels vernieuwd. Auto rijd bijna weer als nieuw :)

Bedankt voor de reacties en hulp
 
Jazeker dat doen we ook wel. Ik heb het idee dat de vorige eigenaar behoorlijk heeft bezuinigd op onderhoud.... Wel een dikke auto willen rijden maar geen geld voor onderhoud
 

tonboy

Verbannen
ga er maar vanuit dat op het einde van het bezit van de oude eigenaar dat altijd gebeurt. Als je van plan bent hem in te ruilen ga je toch geen beurtje meer geven ?
 
Nou inmiddels weer een lange afstand gereden stotteren/inhouden lijkt helemaal weg te zijn.

Alleen slaat ie nog af als de auto goed warm is en is slecht aan de praat te krijgen. Als ie dan een tijdje staat en je gaat weer weg dan doet ie het gewoon weer normaal alsof er niks aan de hand is.
 
Is helaas te vaak met Omega's er staat er op MP een full irmscher?? een 2.2 station, staat er word vervangen door een werkbus, nou die Omega is dus geen stuiver waard, als je hem als bus gebruikt.

Gelukkig heb jij die van jouw weer op de rit en kan een v6 wel wat hebben qua slecht onderhoud, kan je DB Riem nog even mee, vaak ook een reden een Omega weg te doen
 
Jammer is dat. Wel een grote auto rijden maar geen knaak overhebben om hem te onderhouden. Als je handig bent kan je veel dingen gewoon zelf doen scheelt aanzienlijk in de kosten.
 
Die mensen rijden hem als vervoersmiddel niet als liefhebber.

Gelukkig komen sommige van die Omega's weer in goede handen en worden ze weer in hun eer hersteld.
 

Joep

Verbannen
remutr zei:
Die mensen rijden hem als vervoersmiddel niet als liefhebber.

Gelukkig komen sommige van die Omega's weer in goede handen en worden ze weer in hun eer hersteld.
Helaas is dat laatste vaak niet meer mogelijk. :N
 
remutr zei:
Die mensen rijden hem als vervoersmiddel niet als liefhebber.

....
[offtopic]En terecht, daar leent de auto zich ook prima voor. 't Zijn geen exclusieve Ferrari's of zo. Het kleine aantal dat vertroeteld word heeft geluk. Moet anderen vaak genoeg uitleggen wat ik zo gaaf vind aan deze auto's en dat is best moeilijk. :+ Duur, zwaar, groot dorstig enz. enz.[/offtopic]
 
Ik noem hem de laatste opel met de aandrijving op de juiste wielen die ik wel op de weg moet houden omdat ik anders bmw moet gaan rijden
 
Even dit topic weer omhoog gooien. Heb inmiddels een paar maanden gereden en de grootste problemen lijken weg te zijn.

Maaarrr af en toe houdt ie nog weleens in en als je dan de auto dan stilzet valt ie uit om vervolgens na een paar start pogingen het gewoon weer te doen alsof er niks aan de hand is. :/

Het probleem is echter dat het na 50km kan zijn maar ook na 1000 km te hebben gereden. Tijdens het stotteren/inhouden gaat het motor lampje niet branden.
Het maakt ook niet uit hoe vol de brandstoftank is. En het weer maakt niet uit.

Heb inmiddels krukassensor vervangen, nokkenassensor vervangen, bougies(origineel) vervangen, bougiekabels vervangen, brandstoffilter vervangen.

Stelmotor voor stationair is schoon en gangbaar. Gasklephuis is brandschoon.


Misschien dat iemand nog een idee heeft?

Voor de rest rijdt het wagentje prima alleen jammer dat ie af en toe deze nukken heeft
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik verdenk nog steeds je luchtmassameter. Eventueel DIS module.

Zoals al eerder aangehaald door Ralph lijkt het me verstandig hem te laten uitlezen en a.d.h.v. wat de waardes van de diverse onderdelen aangeven verdere conclusies te trekken. Zonde van je geld om zo te blijven vervangen zonder de exacte oorzaak te weten.
 
Sommige dingen zoals bougies en bougiekabels waren echt wel nodig ivm achterstallig onderhoud. Maar ik zal inderdaad eens de luchtmassameter laten doorlichten. Ik zat daar trouwens zelf ook al aan te denken maar omdat deze nog prijzig zijn wil ik het toch zeker weten. Maar bedankt voor de super snelle reactie ;)
 
Bovenaan