Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stotterende 2.5tds blitzzzzzz

ha luitjes. Zijn we weer. De blitz doet t redelijk goed. Lekker toeren en fluiten met t turbootje. Heerlijk. Alleen als ik n noem eens wat 15 minuten op de snelweg rij en ik laat t gas n keer los om de afrit te nemen, gaat ie daarna haperen. Soms gaat t even over als ik m flink op t gaspedaal druk. Maar ben ik dan weer op snelheid en gooi t gaspedaal naar behoefde snel heid, weer haperen. Zet ik de blitz stil en zet de motor uit om m daarna weer te starten, is t verhaal weer over en loopt ie weer prima. Moet er even bij vermelden dat t ritten waren in de regen, maar ik durf t daar niet de schuld te geven. Daarvoor loopt ie " te netjes onregelmatig". Er zit een regelmatige hapering in. Vroep..vroep..vroep...vroep... En de turbo vluit in t zelde regelmaat mee. Ik heb eens gelezen dat de brandstofpomp in de tank niet continue draait, maar alleen bij starten en koude motor en zoiets. Zou t daar mss aan kunnen liggen, dat ie bij de lange rit de pomp op t blok genoeg aanzuigt door de "flow die die dan heeft door de langdurig hoge toeren. En dat ie na gas los niet genoeg brandstof meer krijg oid????? Pffff...lang verhaal hahahah. Ik hoor t wel. Ajetoo...;)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik ken de schema's niet vanbuiten, maar volgens mij draait die pomp toch continue hoor.
Heb in men geheugen wel veel herinneringen zitten van forumdiscussies over brandstof en X25DT die opgelost waren met de vervanging van de pomp in de bak.
Had jij nu een originele of een ander type gestoken? dacht ander type.

De Y25DT is anders van brandstofsysteem (ook 2 pompen), maar daar draaien die gewoon mee met contact aan, altijd.

Indien je de pomp alsnog blijft verdenken op te weinig druk kan je misschien het system van de Y25DT met middenpomp toepassen voor extra druk...idee?
 
De opvoerpomp die nu onder de tank zit is idd een andere als de originele. Dit betreft nu een brandstofpomp die veel wordt toegepast op de weber carbs. Mss toch te weinig opbrengst....
 
Ik heb sinds kort facebook en ik zal t eens navragen bij die kerel van b&d customs die de matzwarte blitz had. Die had er ook n 25dt in gebouwd
 
Heb de opvoerpomp op continue gezet na t gesprek met de mede-blitz-tds-rijder. Als dat t nog niet is, de al wat oudere opvoerpomp eens wisselen voor n frisse, nieuwe. Eerst dit eens testen.... zodra ik de koppeling weer gefixed heb. Zo'n hydro koppeling is ook niet alles. Blijft maar lekken op de verlengde leiding van pedaalcilinder naar bak. Dat weer geprobeerd te fixen, lekt ie nu weer van reservoir naar pedaalcilinder. Raar dat ze n aftermarket reservoir met slang mee leveren die niet eens dot4 bestendig is
 
Opvoerpomp op continue gezet..... en nog ateeds trammelantjes. Zag ook dat mn opvoerpomp begon te zweten. Eens ff op zoek gaan naar n andere met grotere opbrengst. En ik ga ook es ff de verstuivers checken. De leidingen een voor een los draaien. Eens zien wat dat doet. Mss toch ook n verstuiver die de geest gaatgeven
 
En ik zag dat bij cilinder zes de uitlaatpakking heel iets lekt. Zit n klein zwart toefje naast. Zou dat kwaad kunnen? Dit omdat de uitlaatgassen eigenlijk de voeding van de turbo zijn....
 
Ik heb werkelijk geen flauw idee of het in jouw situatie uberhaupt van toepassing is, maar ik heb een tijdje terug een c30se in mijn commodore gebouwd. Ook een soort Dr. Frankenstein verhaal met de zelfde soort onverklaarbare trammelant in het begin. Bleek na weken zoeken en onderdelen vervangen het brandstofpomprelais te zijn wat van binnenuit aan het opfikken was...

Nogmaals, dat was een heel andere context maar wellicht heb je er wat aan!
 
ik heb wel familie die vroeger met een blitz gereden hebben, maar ik denk niet dat die nu weten wat er na al die jaren aan de hand zou kunnen zijn
 
Ik heb werkelijk geen flauw idee of het in jouw situatie uberhaupt van toepassing is, maar ik heb een tijdje terug een c30se in mijn commodore gebouwd. Ook een soort Dr. Frankenstein verhaal met de zelfde soort onverklaarbare trammelant in het begin. Bleek na weken zoeken en onderdelen vervangen het brandstofpomprelais te zijn wat van binnenuit aan het opfikken was...

Nogmaals, dat was een heel andere context maar wellicht heb je er wat aan!
Zoiets ken ik ook. Gehad met de 3.0ne die er nu uit is. Kan dat natuurlijk ook eens proberen om t relais eens te wisselen
 
Inmiddels opvoerpomp gewisseld voor n hogere opbrengst ( ong gelijk aan pomp 3.0E). Voor me gevoel was t al iets beter maar nog ongelijk stationair: toch eens verstuivers checken. Rij ik gister avond naar de schuur. Ff rommelen. Wil starten en weg rijden: slecht starten en half gas ok. Maar vol gas of 3/4 : terug vallen in toeren :half-stationair-half-stationair-............. vreemd dat schommelende toere tal. Viel uit: zekering opvoerpomp door. Gewisseld. Nog t zelde geneuzel. Metertje tussen filter en brandstofpomp gezet: stationair: 10 tot 11 bar. Vol gas ( schommelend geneuzel ) 8 bar. Waaahhhh....... woensdag maar eens onder de wGen kruipen en opvoerpomp checken......
 
Bovenaan