Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stottert soms

Jelle als je op onderstaande link klikt. Zie je bij de derde foto de binnenkant van een klepdeksel. Deze is welliswaar van een v6 maar het principe is het zelfde.

link

Dan bedenk je eens wat er gebeurd als de deksel in de midden iets krom gaat staan ( 1mm is voldoende) hoop dat dit duidelijkheid schept.

Ben je niet zeker van je zaak of durf je het zelf niet aan. Kun je hier altijd om hulp vragen.

Daarbij als je kop op kop pakking iets heeft lekt het naar onderen, de pakking ligt onder de kop en de kop scheurt altijd op het heetste punt. Heb nog geen olie zien opstijgen.
 

Andrew

600.000
Nou, laat ik dan ook nog een duit in het zakje doen. Dit is het kleppendeksel van mijn Omega, dat is een 2.2 maar dat scheelt niet veel met de 2.0. Dit is een kunststof kleppendeksel en in tegenstelling tot de V6-motoren zie je bij de L4-motoren maar weinig kromme deksels, mits goed bevestigd!!!

2ymb0xh.jpg


Je kunt op deze foto heel duidelijk de nieuwe pakking en de 10 O-ringen zien zitten. Maar wat je ook kunt zien, zijn de vier gaten waardoor de bougiedoppen steken. Als het middendeel van de rubberen pakking niet goed afsluit, loopt de olie dus via deze weg naar de bougies.

En bij mijn rechter hand zie je die halve rondjes in de pakking waar je voor montage wat vloeibare pakking op het pasvlak van de cilinderkop moet doen.

Nou, meer uitleg kan ik je ook niet geven.

Andrew
 
Het Komt Idd van de kleppendeksel pakking, morgen komt de nieuwe pakking er op 8)

En 4 nieuwe Bougies, ik heb trouwens nu bougies er in met 2 puntjes , zijn die beter dan met 1 ? want ze zijn er ook met 4 puntjes


Grt,
Jelle
 

Andrew

600.000
Jelle100 zei:
ik heb trouwens nu bougies er in met 2 puntjes , zijn die beter dan met 1 ? want ze zijn er ook met 4 puntjes

Originele bougies hebben 2 massaelektrodes, die met vier massaelektrodes zullen mogelijk wat makkelijker vonken, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet in.

Vergeet niet de bougiesdoppen en kabels goed olievrij te maken.

Andrew
 
Oke dan neem ik de orginele pet 2 massaelektrodes

Die er nu in zetten zien er niet echt fris meer uit zijn wel GM bougies maar ze hebben hun beste tijd gehad vooral omdat ze nu onder de olie zitten

Grt,

Jelle
 
Bovenaan