Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stroom problemen 3.0 v6

Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met een verliesstroom op de omega? Ik zit nu op 8j tijd ook ongeveer aan 8 batterijen die kapot gaan.

afgelopen woensdag heb ik mijn sinds kort nieuwe AGM batterij Aan de druppel lader gehangen. Deze was op donderdag mooi opgeladen. Heb ik de auto gestart naar de buren gereden omdat hier enige werken op de planning stonden. Ik ben deze svrijdags namiddag gaan terug halen en thuis geparkeerd. Zaterdag in de late avond wou ik deze meenemen om weg te gaan en startte hij niet omwille van een te zwakke batterij. De zekering die naar mijn muziek installatie gaat had ik er op woensdag al tussen uit gehaald om deze als verbruiker er uit te kunnen halen.

Voorheen is deze al eens binnen geweest bij een bevriend garagist. Deze heeft er een toestel aan verbonden die een melding geeft op zijn gsm zodra er stroom verbruik is. Deze heeft er toen anderhalf maand gestaan en geen melding gemaakt. Toen heeft hij hem binnen gereden om nog het 1 en ander uit te meten maar niks gevonden. Toen heeft hij mij gebeld om te zeggen dat ik de auto mocht komen halen er was niks aan. De dag daarna ben ik naar daar gereden om hem op te halen en was de batterij zo dood als een pier.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor het meedenken naar een eventuele oplossing.
 

Vega

Medewerker
Administrator
In de Omega kan geen AGM batterij, daar moet een gewone in.
Heb je een NCDC radio met wisselaar erin? Daar is ooit een modificatie op gekomen vanwege lekstromen.
Heb je elektrische dingen toegevoegd?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik had je vorig jaar al verteld dat een AGM accu in de Omega niet kan tot je hem in de kofferbak plaatst. Niet slim daarmee door te blijven rijden.

Mijn B2 vreet ook accu's, ook na modificatie van de NCDC bekabeling. Moet nog eens uitgezocht worden, staat tegenwoordig fulltime aan de CTEK.
 

dolf24v

Donateur 2024
Heb je trekhaak ?? Water /vocht in aansluitdoos van elektra ?? Zou toch meetbaar moeten zijn ???
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Waarom geen AGM ?? Laadspanning te laag ??
Een AGM accu kan niet tegen warmte, dus met een montage onder de motorkap is zo'n variant geen optie.

Buiten dat het fout kan gaan gaat ie op deze manier zeker zijn optimale capaciteit niet afgeven.
 
In de Omega kan geen AGM batterij, daar moet een gewone in.
Heb je een NCDC radio met wisselaar erin? Daar is ooit een modificatie op gekomen vanwege lekstromen.
Heb je elektrische dingen toegevoegd?
Het probleem was ook al voor het plaatsen van deze batterij dus dat lijkt me niet het probleem. De originele radio die er in zit is idd eentje met wisselaar. En er is voor de rest niks aangepast van elektronica.
 
Ik had je vorig jaar al verteld dat een AGM accu in de Omega niet kan tot je hem in de kofferbak plaatst. Niet slim daarmee door te blijven rijden.

Mijn B2 vreet ook accu's, ook na modificatie van de NCDC bekabeling. Moet nog eens uitgezocht worden, staat tegenwoordig fulltime aan de CTEK.
Hier moet ie ook aan de ctek. Maar ook als ik een u gereden heb na volle lading en dan stil leg start ie 5min later al niet (soms)( ook al voor de batt switch)
 
Heb je trekhaak ?? Water /vocht in aansluitdoos van elektra ?? Zou toch meetbaar moeten zijn ???
Ik heb een trekhaak ja. Maar de auto staat altijd binnen. En komt normaal alleen met goed weer buiten en ook maar 1500km per jaar dus dat lijkt me sterk.
 
Is het afkoppelen van die radio een optie? Deze word toch niet gebruikt. Of moet er echt aan de bekabeling gemod worden?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hier moet ie ook aan de ctek. Maar ook als ik een u gereden heb na volle lading en dan stil leg start ie 5min later al niet (soms)( ook al voor de batt switch)
Draait de startmotor dan wel of niet? Of gebeurt er helemaal niks?

Is het afkoppelen van die radio een optie? Deze word toch niet gebruikt. Of moet er echt aan de bekabeling gemod worden?

Radio eruit halen is voldoende
 
Bovenaan