Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stuiteren ruiten wisser

Heren,

Heb al enige tijd last van een stuiterende ruitenwisser.

Zodra het regent en de ruiten wisser staat aan stuiterd ie over het raam. Moeilijk uit te leggen maar het lijkt of de wisser hard is (het rubber) Eerst dacht ik dat het aan de wisser zelf lag deze inmiddels vervangen (gekocht bij de VOD) maar het is nog niet verholpen.

Tijdens het rijden is het zeer irritant.

Iemand een idee?

Gr.

Martijn
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bepaalde autoshampoo's en waxen hebben dat effect juist doordat er siliconen inzitten. Vandaar de vraag.
 
Ik heb het ook gehad na het plaatsen van nieuwe ruitenwissers. Bij mij deed hij het alleen als het blad naar boven ging. Heb toen lichtjes de stang (ijzeren gedeelte) verbogen zodat het blad minder haaks op de ruit kwam, en voilà.

Gr. Paul
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
B-Buster zei:
Bepaalde autoshampoo's en waxen hebben dat effect juist doordat er siliconen inzitten. Vandaar de vraag.
Aha, maar ik heb dat ook soms... niet dat ik zo dikwijls de Omega was, maar 't is met Meguiars Gold Class...
 
Mijn ruitenwissers maken ook een kolere herrie, maar stuiteren niet! Elke keer als het wisserblad van richting veranderd piept het!

Nieuwe ruitenwissers hebben bij mij ook niet geholpen helaas.

En nu nieuwe ruit? :x
 

Andrew

600.000
Niels zei:
Mijn ruitenwissers maken ook een kolere herrie, maar stuiteren niet! Elke keer als het wisserblad van richting veranderd piept het!

Nieuwe ruitenwissers hebben bij mij ook niet geholpen helaas.

En nu nieuwe ruit? :x

Bij mij de laatste weken diezelfde rotpiep bij richtingverandering, ik wilde ook al nieuwe wisserbladen kopen maar dat helpt dus ook niet altijd. Ik kijk het nog even aan, denk ik.

Andrew
 

yoyo

The UK brothers
Andrew zei:
Niels zei:
Mijn ruitenwissers maken ook een kolere herrie, maar stuiteren niet! Elke keer als het wisserblad van richting veranderd piept het!

Nieuwe ruitenwissers hebben bij mij ook niet geholpen helaas.

En nu nieuwe ruit? :x

Bij mij de laatste weken diezelfde rotpiep bij richtingverandering, ik wilde ook al nieuwe wisserbladen kopen maar dat helpt dus ook niet altijd. Ik kijk het nog even aan, denk ik.

Andrew

Daar heb je van die mooie spuitbusjes voor bij de VOD. het heet "service spray" even een heeeel klein beetje op de scharnier puntjes spuiten en ...
weg piep!
 
Bovenaan