Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tech 2

Iemand in of in de buurt van Amsterdam met een Tech 2?
Wil hem even uitlaten lezen.

Alvast bedankt.

Mvg William
 
De auto loopt onregelmatig stationair, heb de luchtmassa meter al schoongemaakt en de stappenmotor op gaskleppenhuis ook.
Zover ik weet geen lekkage in vacuüm systeem, al heb ik het inlaat traject alleen gecheckt op lekkage door rondom te spuiten met remreiniger.
Dit gaf geen reactie op toerental, dus sluit voor nu lekkage in dit deel uit.

Ik vermoede de lambda sondes
De lambda sondes zaten er al ruim 120k in, en 1 draadje was ook gebroken.
Deze heb ik nu beide vervangen, maar stationair nog steeds onregelmatig lopen.

Ik wil de foutcodes gewist hebben, want zolang die erin blijven staan voor bv defecte lambda's, dan zal de ecu ook blijven handelen als of ze defect zijn.
Hopelijk is na het wissen van de codes het stationair toerental weer zoals het hoort.

En misschien komt er nog wel iets anders naar voren , na uitlezen.

Dus vandaar mijn vraag voor een Tech 2
 

Vega

Medewerker
Administrator
Luchtmassameter kan je niet schoonmaken, daar is het te fragiel voor. Problemen ermee is vervangen.
Wat voor lambdasondes origineel of namaak?
 
Origineel bosch, genoeg over namaak ervaringen hier gelezen ;)

Luchtmassa meter, kan nog wel eens verrassend reageren op een remreiniger douche..maar ze zijn idd fragiel
 
Denken kan altijd, denk ik...

Maar over denken gesproken... klopt het wat ik zei dat de codes gewist moeten worden na vervangen van bv de lambda's, omdat anders de ecu nog steeds denkt dat er een probleem is?
Of is ie zo slim dat ie dat zelf weer detecteert, en zich daarop aanpast?.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als het motorlampje blijft branden heeft ie ergens blijvend last van en is een reset nodig.

Wissel je een lambasonde dan zal de ECU na een tijdje die waarden aan gaan houden. Resetten is het mooiste maar niet noodzakelijk.

Het wissen doe je ook voor jezelf, zodat je niet tegen oude codes aan zit te kijken mocht je op een later moment een andere storing krijgen. Het kan een puzzel worden.
 
Op zich geen blijvende meldingen gehad, behalve mijn mm lampje wat sporadisch even aanging.

Maar ben wel benieuwd of er codes in staan, die eventueel kunnen verklaren waar het onregelmatige stationaire toerental vandaan komt.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan toch even een Tech2 nodig. Daarmee kun je ook de respons van de LMM uitlezen en kijken wat de lambda's doen.
 
Bovenaan