Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

temperatuur koelvloeistof

Op mijn dashbord brand het rode lampje van de koelvloeistoftemperatuur.
Het nivo koelvloeistof is normaal, temperatuur meter blijft op 0 of schiet opeens door naar de 100 plus en daarna weer terug.
Ook verdwijnt het rode lampje om binnen 5 sec weer terug te komen.
De kachel werkt wel op rood warm naar blauw word de kachel koud..

iemand de oplossing
 
massakabel gelegd maar nu blijft de temperatuurmeter op 80 gr staan.
Kachel doet zijn werk slangen worden warm kan het de temperatuursensor zijn.
voor de duidelijkheid temperatuursignalering kvs blijft uit
 
@dennis voordat ik een extra massakabel heb gelegd,doordat de kvs temp ging branden op dashbord,had ik altijd een temperatuur van 90-95 graden.
Nivo kvs is normaal.
Slang van en naar radiateur worden beide warm.
Merk motorisch verder ook geen bijzonderheden (rij iedere werkdag 95 km)

Vraag dat de temp 80 graden is kan dat een gevolg zijn van de massakabel die ik heb aangelegd?
 
Was de vorige origineel?
Klinkt allemaal afgezaagd, ik weet... maar met dit soort onderdelen hou ik het liefst originele onderdelen aan.
Wat Peter al zei: ook onderdelen van een jaar oud kunnen stuk...
Je kent het truukje met het pannetje kokend water om de oude thermostaat te testen? :)
 
thermostaat werkt weer de temperatuur wijst rond de 87 graden aan.
ik heb de thermostaat niet vervangen maar zag dat de aansluiting van de temperatuursensor,die voor de thermostaat zit, los was gegaan deze weer vastgezet.
probleem verholpen ga ik vooralsnog vanuit

@MetalRush de thermostaat die er in zit gates met nr TH15192G1

had een nieuwe besteld nu bij de opelshop en kreeg dezelfde als die erin zit

Heb nu dus een thermostaat over ....
 
Kun je twee dingen doen:
Onder je bed opslaan (vraag aan Vega wat je hiervoor moet doen... hij heeft hier uitgebreid ervaring mee :+ )
Verkopen via het forum, in het Te Koop Aangeboden -deel.
 
Van motor naar chassis.
Je kan ook de weerstand meten.

Peter, van waar op het motorblok naar waar op het chassis doe je dit?
Ik heb namelijk ook nog regelmatig het schommelen van temperatuur. Ik heb nu een massastrip van de beugel van waar de dynamo vastzit naar het chassis gemonteerd. Resultaat blijft hetzelfde. Temperatuur loopt in het begin langzaam op naar 100 graden, waarna deze weer zakt naar 95 graden. Afhankelijk van de motorbelasting schommelt deze telkens.
Thermostaat en sensors zijn reeds al vervangen door de Opel dealer. Dit heeft ook geen resultaat geboekt. Vorig jaar dynamo vervangen en toen een jaar geen last van gehad. Temperatuur mooi constant 90 graden. Na een jaar (nu) begint het weer.

Nog advies/oplossingen?
 
R

Ralph

Gast
Tussen de stuurbekrachtigingspomp en de aircopomp voorzijde zit een montage punt m10. Hier een koperen massa a 38 kwadraad naar de accu montageplaat (accu vergrendelplaar) en vandaar naar de min pool. Waar het om gaat is dat het niet in een cirkel loopt.
 
Bovenaan