Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Temperatuur loopt niet op tijdens rijden.

Beste leden ik heb een vraag.
Ik heb afgelopen vrijdag me omega voorzien van een nieuwe waterpomp en thermostaat,

Maar ik heb een probleem als ik stationair draai komt de temperatuur goed op ook in de auto maar als ik ga rijden blijft hij onder de 90 graden heb ik wat over het hoofd gezien perongeluk.

Graag Julie mening er over alvast bedankt.

Gr. Jand:)b
 

Joep

Verbannen
Onder de 90 is prima hoor. Tussen 80 en 90 is het meest gebruikelijk.

Geen probleem hoor. ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gebruikelijk bij een 2.0 is een bedrijfstemperatuur van net boven de 90, niet minder.

Schakelen je koelfans wellicht (te) vroeg in?

De weergave van de temperatuurmeter kan door een slechte massa wel afwijken, komt vaker voor. Je zou kunnen nagaan of dat in orde is. Anders verder zoeken richting de diverse sensoren.

Met uitlezen kun je tevens de waardes vergelijken met de temperatuurmeter.
 
R

Ralph

Gast
pijlstuk op de waterpomp niet goed gericht misschien?
wat ook kan is een 85 graden thermosstaat geplaatst i.p.v. een 92.
 
1
Gebruikelijk bij een 2.0 is een bedrijfstemperatuur van net boven de 90, niet minder.

Schakelen je koelfans wellicht (te) vroeg in?

De weergave van de temperatuurmeter kan door een slechte massa wel afwijken, komt vaker voor. Je zou kunnen nagaan of dat in orde is. Anders verder zoeken richting de diverse sensoren.

Met uitlezen kun je tevens de waardes vergelijken met de temperatuurmeter.


De koelfans schakelen pas in na de 90 graden en niet eerder.
En als ik hem ga uitlezen komt alleen me lambdasonde naar voren ;)
 
pijlstuk op de waterpomp niet goed gericht misschien?
wat ook kan is een 85 graden thermosstaat geplaatst i.p.v. een 92.

Ik was inderdaad even aan het klooien hoe de pijl moest maar uiteindelijk toch de juiste stand gevonden met de uitsparing en pijl schuin naar rechts naar boven. Uit me hoofd 8)

En de openings temperatuur van thermostaat is 92 graden van mapco :)
 
R

Ralph

Gast
pijl moet links naar boven in de uitsparing, verander dit anders trekt de riem over de tanden en is de koeling niet optimaal.
 
Bovenaan