Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Temperatuur meter bijna in het rood

Hi, zit met een probleem met mijn Omega B2 2.2.
Sinds 1 week stijgt mijn temperatuurmeter vrij tot boven de 100 graden en soms zelfs in het rooie. (Meeatal na de 1ste start binnen 10 minuten)
Soms zakt ie ineens zelf terug naar 90 graden, en soms doe ik als t onder het rijden gebeurt contact aan en uit paar keer en zakt ie ook, stijgt daarna wel weer tot 100 graden maar niet in het rooie, en blijfy daar staan.
Ik heb wel t gevoel dat de temp. die hij aangeeft klopt.
Heb geen koelvloeistof verlies, koelvloeistof in reservoir kookt niet (koppaking), heb al een andere radiateur met koelvinzenders geprobeerd zelfde probleen, thermostaat zit er vanaf maart in. Zou deze al stuk kunnen zijn of moet ik het bij de waterpomp of toch koppaking zoeken. Iemand tips voor ik mijn portomonnee leeg trek. Dank je. Mvg. Ali
 

Joep

Verbannen
Zit er nog genoeg olie in?

Kan ook met de massa te maken hebben. Probeer eens een extra massakabel vanaf je motorblok aan te leggen.

Koppakking ga ik niet van uit als je geen verlies hebt van koelvloeistof. Voor het zekere kun je er een snuffelaar op los laten en even op druk laten zetten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Eerst maar eens je massa controleren / extra kabel leggen als die er nog niet in zit.

Daarna:

Wordt de koelslang na de thermostaat warm?

Gaan je koelfans allemaal aan en op standje storm?

Bij die temperatuur moet de hitte je tegemoet komen als je er kap open doet.
 
Heb gisteren nadat ik hier het een en ander over de massa kabel gelezen heb ermee gexperimenteerd.
Helaas geen verandering.

- Olie peil is ok. (Wordt regelmatig bijgevuld)
-Bovenste radiateurslang gaat naar of komt van thermostaat wordt goed heet.
Onderste wordt warm en na aanslaan vin wordt deze lauw (dit gebeurt ook met onderzijde radiateur)
-Heb wel al een andere radiateur geplaatst ivm eventuele verstopping, helaas.
-de koelvinnen gaan bijde aan zowel die bij de radiatuer als voor bij de condensor, maar niet het gevoel dat het standje storm is, beide zenders in radiateur ook vervangen eb deze geven ook biet het gevoel van standje storm.
-De hitte komt me niet tegemoet bij het openen van de motorkap, maar viel af en toe wel veel warmte bij schutbord bij de pedalen.
-Ga vanmiddag de thermostaat opnieuw vervangen.

Wordt vervolgd en tips welkom.

Gr. Ali
 
Heb hetzelfde probleem gehad. Op advies van Ralph een massa kabel van stuurbekrachtigingspomp naar bevestigingsplaat van de accu gemonteerd. En daarna vanuit de bevestigingsplaat van de accu naar de - pool van de accu. Probleem opgelost. temperatuur nu mooi constant rond de 90 graden.
 
Heb hetzelfde probleem gehad. Op advies van Ralph een massa kabel van stuurbekrachtigingspomp naar bevestigingsplaat van de accu gemonteerd. En daarna vanuit de bevestigingsplaat van de accu naar de - pool van de accu. Probleem opgelost. temperatuur nu mooi constant rond de 90 graden.

Heb al gestoeit met de xtra massa kabel, maar ik zal het nu eens vanaf de punten die jij benoemd.
 
Ff een update, gisteren de thermostaat vervangen. En probleem lijkt opgelost althans gisteren avond en vandaag op en neer naar werk geen problemen. Op snelweg netjes tussen 90 en 95 en bij stilstaan tussen 95 en 100, ik kan daarmee leven .
Heb toen de thermostaat eraf was ook ff gekeken of ik de massakabel kon monteren, maar dit was al gedaan vanaf stuurpomp naar chassis en dan naar massa accu.
Kijk t ff aan en zal er met een week of wat op terug komen.
In ieder geval bedankt voor t meedenken en de tips/hulp.

Gr. Ali.
 
Probleem opgelost na vervangen thermostaat. Deze was ergens in April nieuw erop gezet dus helaas wel snel kapot. Is wel onder garantie ongeruild.
Iederee bedankt voor het meedenken en de tips.

Mvg.

Ali
 
Bovenaan