Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Temperatuur meter Opel Omega B loopt op zonder dat de motor

Allereerst allemaal de allerbeste wensen voor 2016, met een hoop geluk en voorspoed!

Rara ik heb weer eens wat

Mijn temperatuur meter van mijn Omega B loopt op, zonder dat mijn motor oververhit raakt!
De meter loopt echt helemaal door tot het eindpunt, dus dik in het rood en ik ben er 100% zeker van dat hij niet oververhit is.
Zet ik nu het contact uit en terug aan, geeft deze de juiste waarde weer, maar ik moet dan enkele minuten wachten voordat ik weer kan starten.
Wie kan mij met deze puzzel verder helpen, we hebben de massakabel van de motor al vervangen en toen was dit probleem een tijdje weg, maar nu is het probleempje er af en toe weer.
Als ik daarna de motor weer start is het probleem meestal over!
Het is tegen mijn principe om met een meter in het rood te rijden,m dus ik zoek advies.

Met vriendelijke groet

Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Temperatuur meter Opel Omega B loopt op zonder dat de mo

Extra massakabels leggen.

Met Tech2 de temperatuur van de diverse sensoren (laten) uitlezen.
 

yoyo

The UK brothers
Re: Temperatuur meter Opel Omega B loopt op zonder dat de mo

Ik zou ook voor de thermostaat en andere temp voelers gaan, die zouden dan niet per definitie
kapot zijn maar wel een verkeerde waarde door kunnen geven.

Net zoals Jacoo zegt even aan de tech 2 hangen en uitlezen, de sensor die daar een verkeerde waarde aangeeft vervangen en dan moet het over zijn......hoop ik voor je ;)
 
Re: Temperatuur meter Opel Omega B loopt op zonder dat de mo

De thermostaat geeft geen waardes door, daar is zo'n klepje met wat was niet slim genoeg voor.
 
Bovenaan