Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Terug met een MV6

Hallo allemaal!

Het is alweer een jaartje geleden dat ik mijn witte Opel Omega b1 heb weggedaan ivm het extreem hoge olie verbruik, door de vastzittende olieschraapveren en een ruilmotor vond ik destijds geen optie aangezien de witte omega ook steeds meer werd aangevallen door de roestduivel en dat zou steeds meer geld gaan kosten om alles enigszins netjes te houden en dat vond ik het toen niet waard vooral omdat het maar een 2 liter omegaatje was. Natuurlijk kreeg ik er later spijt van maar dat probleem heb ik vaker... Ik heb die omega gekocht in 2015 voor 600 euro en ik verkocht hem voor 950 euro dus toch een kleine wistpakker. Op dit moment rijdt de nieuwe eigenaar er nog steeds mee rond en die heeft waarschijnlijk geen probleem met het olieverbruik. Hij zou er ook bijna geen kilometers mee maken. Ik, daarentegen, maakte veel kilometers en dan ga je jezelf behoorlijk irriteren als je na een paar honderd kilometer alwee6tegen een droge pijlstok aankijkt.

Maar goed. Ik nam daarna plaats in een Renault Laguna van 2005, een 2 liter ook maar veel sneller en pittiger dan de Omega. Kun je natuurlijk niet vergelijken. Ik heb ongeveer 30 auto's op mijn naam gehad, ik ben 20 keer verhuisd en in ieder stadje een ander schatje dus ik ben niet zo moeilijk. Ik ben van alle merken thuis! Na de Renault kocht ik afgelopen december nog een Citroën c4 Coupé 1.6 van 2008, die heb ik nog steeds voor de dagelijkse rit naar mijn werk met het oog op de brandstofkosten. Buiten mijn werk om handel ik zo tussendoor een beetje met auto's. Laatst kocht ik in het noorden des lands een simpele Citroen xantia met lage kilometerstand voor 500 euro. Direct na thuiskomst op internet geknald en een weekje later werd de auto opgehaald door een xantia liefhebber, notabene uit mijn eigen dorp, voor 1300 euro. Toen viel mijn oog ineens op een Opel Omega MV6 3.0 uit 1997. Stond in Kapelle biezelinge en naar mijn idee nog in een soort nieuwstaat! Geheel roestvrij en alles erop en eraan. De originele navigatie zit er nog werkend in. Kmstand 149000 dus net ingereden. De verkoper heet Egbert en is samen met zijn familie een Opel fanaat! Iedereen heeft een Opel. Vooral de Calibra doet het daar goed. Ze hebben ooit een calibra overgenomen van sjors V6 en die staat er netjes bij. Na de proefrit met de Omega was ik meteen onder de indruk en na het betalen van 1250 euro per calibra naar het postkantoor om de auto op naam te zetten. Leuk om eens mee te mogen rijden in een calibra!! V6 handgeschakeld. Ook lekker!

Gisteren de omega opgehaald en nu staat ie voor de deur. Het interieur is zwart leder en alles in perfecte staat. Geen beschadigingen en altijd super bijgehouden! In 2009 heeft Egbert hem in laten voeren uit Duitsland van de eerste eigenaresse. Oud vrouwtje. Toen nog maar 70.000 op de teller.

Nu is ie voorlopig van mij. Hoe lang dat zal zijn weet ik niet. Met mij weet je het nooit. Ik weet het zelf ook niet.

Het enige wat ik niet zo mooi vind is de kleur. Caramel achtige kleur. Je moet er van houden. Maar zit prachtig in de lak. Ook wielranden roestvrij. Je kunt goed zien dat ie van een liefhebber is geweest. Wegens plaatsgebrek moest ie weg.

Ik wilde na die witte omega toch eens met een omega V6 sturen, nu heb ik dus een nette mv6 met 211 pk! Toch wel lekker!! Foto's volgen later.
 

ommie b2

Heer van Stand
Hee, daar is smerdieks Martijn weer.... die maar weer bewijst dat je uit kunt checken wanneer je wilt maar dat je nooit weg kan gaan.... Veel plezier met je nieuwe aanwinst en wees er zuinig op

Toedels Yvonne
 
Dankjewel voor jullie fijne reacties! De omega stuurt fantastisch en ik ben er heel blij mee. Zojuist bij een schadehersteller geweest. Een paar puntjes roest worden binnenkort weggewerkt. Nu stelt het nog niks voor, en voor 400 euro is ie weer puntgaaf. Naar mijn idee is ie dat nu ook al! Ook de distributieriem moet binnenkort vervangen worden. Ik ben bezig met verschillende offertes voor die klus. Wil eerst weten wat het ongeveer kost. De riem is op 29 februari 2012 vervangen bij een kmstand van 110407.

Nu staat de kmstand op 149000.

Het lijkt me dat de riem nu zo snel mogelijk vervangen moet worden. De Opel dealer zegt dat het nog vroeg is maar ik heb andere verhalen gelezen dus ik neem geen risico.

Ik zal er straks eens een paar foto's aan toevoegen ;-)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Verstandig. Qua kilometers niet urgent, maar de leeftijd speelt ook mee. Na 5 jaar wordt het alsnog wel tijd voor een verse riem. Daar zit nog wel een veiligheidsmarge in, dus aan de ene kant snap ik wel wat de dealer zegt. Het is alleen zo duur als het mis gaat, dat de kosten van een preventieve wissel niet opwegen tegen de mogelijke schade. En ook dan heb je nog steeds een nieuwe distri set nodig. _O-
 
Precies en dat risico wil ik niet lopen. Het zou best zo kunnen zijn dat ik zelfs nog wel een jaar met deze riem zou kunnen rijden. Maar bij de 1 breekt de riem bij 3,5 jaar en bij de ander pas bij 5 jaar, je weet het nooit zeker. Dus dat gaat in ieder geval wel gebeuren. Maar de meeste garagebedrijven weten niet wat voor type distributieset er in hoort, dus qua prijs is het nog erg onduidelijk. Ik sprak een garage die een bedrag noemde van 950 euro, en daar bovenop zou nog de waterpomp komen! Een andere garage noemde 450 euro zonder waterpomp, en de rest zat rond 550 euro inclusief waterpomp en alles inclusief btw en werkloon. Het loont dus wel om goed rond te vragen, kan honderden euro's schelen. Ik wil graag van te voren weten wat het mij ongeveer gaat kosten.
 
waterpomp hoeft niet perse gelijk met de distrie die loopt namelijk niet over de distrieriem maar over de multieriem, dus die kosten van de waterpomp hoef je nu nog niet te maken als het niet nodig is
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als de pomp oud is zou ik het wel overwegen. Gaat ie lekken op je nieuwe riem dan kun je die met een beetje pech ook weer weggooien. Een losse riem (zonder de rollers) kost hetzelfde als een waterpomp.

Let ook op de kwaliteit van de onderdelen die ze erin schroeven. Rondje ebay leert flinke prijsverschillen tussen de diverse sets. Een beetje set van SKF zit afhankelijk van de set die je nodig hebt tussen de 200-300, en daar heb je ook weer oude voorraden en (te) goedkope aanbieders tussen steken. Ralph wilt die set bijv. altijd van zijn eigen leverancier betrekken in verband met garantie, en ik geef hem daarin groot gelijk. Er is genoeg troep te koop.
 
Ja ik had idd al gelezen dat de waterpomp in principe niet mee vervangen hoeft te worden maar dat laat ik zeker wel doen. Ze zijn dan toch al bezig en dan mogen ze die meteen mee vervangen. Ik wil ook graag kwaliteit. Ik ben nu nog een beetje aan het rondvragen. Als ik niemand kan vinden dan wordt het gewoon de Opel dealer, daar krijg ik ook 20% korting ivm ouder dan 10 jaar en natuurlijk originele onderdelen met garantie.
 

Joep

Verbannen
Nee niet echt. 675 euro en dan die 20% korting eraf!
Dat vind ik persoonlijk aan de dure kant. Het kan veel goedkoper met dezelfde, of nog betere kwaliteit. Bovendien zijn er forumleden die bij aankoop een dealer onderhouden V6 Omega hebben en waarvan de riem niet op tijd stond bleek na enig onderzoek. Uiteraard is dat niet bij elke dealer maar ze zitten ertussen.
 
Laatst bewerkt:
gelijk heb je Jacques! Ik probeerde het gisteren met de mobiele telefoon maar lukte niet met uploaden. Nu zit ik achter de pc dus zal het eens ff proberen.
 
ml0dg1.jpg


2hec8dl.jpg


2ntekr8.jpg


22gq6f.jpg


20goew4.jpg


ir7wg4.jpg


6frpna.jpg


2ag23bo.jpg
 
Ik ben benieuwd wat jullie van deze MV6 vinden, hij is nog helemaal origineel zoals ie ooit geleverd is. Zo vind ik deze omega het leukst.
 
Bovenaan