Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Terug na 8 jaar..

Colinh

Donateur 2023
Goedenavond hier, sommige weten misschien nog vaag wie ik ben ;)
Omega A liefhebber en het hoofdstuk afgesloten met een prachtige 1996 2.5 V6 caravan.
Was een mooie complete auto, met een prachtig interieur van Vega toen gekocht.
Helaas door omstandigheden de hobby moeten stoppen.
Altijd een zwak voor oude Volvo’s gehad, en toen daar later in verder gegaan.
Ben inmiddels in België woonachtig, waar ze iets minder leuk tegen auto’s aankijken.
Maar het bezit wel iets makkelijker is dan in Nederland.
Nu heb ik een Volvo 340 en V90 oude model.
Die laatste heeft wat aandacht nodig.
En wil wel met de auto op vakantie komend jaar, goed excuus om een Omega aan te schaffen voordat ze echt doorslaan in de EU..
Ik ga daarom zaterdag kijken (= kopen) naar een knappe handgeschakelde 2.6 van 2002.
Uiteraard de driewegklep ga ik direct vervangen, zijn er meer punten inmiddels waar op te letten?
De auto is al 10 jaar bij dezelfde eigenaar, denk dat het wel goed zit.

Ik heb direct een donatie gedaan.

Zie nog wat oude namen, leuk te zien. Zie ook een aantal met een banner, verbannen.. :o

Gr. Colin
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hallo Colin,
Leuk je weer terug te zien, oude liefde roest niet zeggen ze, Omega's helaas wel.
Aandachtspunten zijn de draagbalken voor, de bevestigingen van de achterbrug en de algemene status van niet aanwezig zijn van roest, let vooral op in de kofferruimte, haal reserve wiel weg, wielkuipen enz.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Leuk je weer terug te zien Colin! De V90 is ook een erg leuk model.

Hoe ouder hoe meer aandachtspunten. Zeker nu bij Opel diverse delen al enkele (sommige al vele) jaren niet meer leverbaar zijn. De warmtewisselaar kunnen ze inmiddels ook al niet meer leveren vernam ik laatst. Over een aandachtspunt gesproken.

Dank voor je donatie!
 

Colinh

Donateur 2023
Bedankt voor het welkom mensen.
Ik heb de Omega meegenomen, wat achterstallig onderhoud, maar daar was de prijs ook naar.
De eerste 500km staan er al op, van de randstad langs familie bij Nijmegen naar West-Vlaanderen..
Hij loopt soepel, beetje schokken bij laag in de toeren, maar verder mooi en het verbaasde me wat een pit er in zit.
Komende weekenden wat sleutelen..
 
Bovenaan