Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

terug problemen met beslaan van ramen

Stel dat het vacuüm van het ECC-systeem weg valt wat gebeurt er dan?

Vindt het raar dat het systeem zomaar wat doet.

Misschien wat Vega schrijft, een keer eens goed uitlezen en testen.
 
De ECC is nog niet uitgelezen.
Ik zal mezelf toch eens zover moeten brengen om langs de garage te passeren. ;(
 

Vega

Medewerker
Administrator
Je bent van harte welkom over hier, maar het is misschien makkelijker om daar een vod zoeken.
 
zoals jullie misschien weten had ik ook dit probleem ook hier op het forum gezet, en ook ik doe nu zo ga hij beslaat en dat gaat snel even snel op het knopje drukken voor recirculatie met het a tje erin hop aan en hop uit en dan verdwijnt de condens als sneeuw voor de zon, en blijft het goed.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Met het truukje wat jacques en Michel hier aanhalen lijkt het mij toch meer en meer dat gewoon die recirculatie-klep blijft hangen...
Ik heb ook al wel gemerkt dat die dikwijls op recirculatie stand staat.

> mogelijk de luchtkwaliteitsensor (LKS) stuk? verzadigd? hapering? kabeltjes slecht?
Deze stuurt nl. ook een input voor het bepalen of die klep dicht moet of niet...

En nu gaan jullie vragen waar die zit... Ik dacht bovenop de pollenfilter, maar dat zou ook voor de standverwarming-temperatuursensor kunnen zijn.
DIe info is mij wat tegenstrijdig gebleken.
t.t.z. Ik dacht altijd dat dit de LKS was, tot ik info vond over de Diesel-standverwarming die zei dat het de t°-sensor was, tot ik dit dan weer ontkracht zag door een info die me vertelde dat mijn standverwarming geen t°-sensor had... (die t°-data krijgt hij toch want nu springt de hulpverwarming mee op sinds het koud is)-O-
 
ik heb ook het probleem met mijn ruiten heb ook vanalles gedaan ook heb ik al gemerkt dat mijn verw niet zo fel warmt
nu heriner :? ik mij nog iets van toen ik bij opel werkte _/-\o_ van een blokje in verschilende trapjes achter het handschoene kastje dat iets te maken heeft met de verwarming een weerstand ofzo d8 ik
gr jona
 
Dat is de kachel weerstand die regelt de toerentallen van de ventilator en wordt gekoeld door de lucht die door de lucht die de verwarming aanzuigt.

De verwarming van mijn diesel warmt ook niet zo fel dan dat het iets warmer buiten is.
 
hallo
nu had ik even zitten te lezen op het forum en yoyo dacht ik die had zijn ecc panneel vervangen
en hij zei dat zijn verw nu beter warmde zou het niet kunne zijn dat deze panelen stuk zijn inverband met het regen van die omlooplucht klep ?
en dat daardoor de bloel dicht slaat
gr jona
 
Vandaag heb ik het volledig ECC paneel vervangen door een ander exemplaar (verkregen via Berry d:)b ) in de hoop enige verbetering
te zien in het beslaan van de ramen.

Nu is het te hopen dat het onverklaarbaar sluiten van de hercirculatieklep uit de wereld is.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Michel wil graag weten wat hij nu doet, mijn vraag als de auto stilstaat is de recirculatieklep dan open of dicht en wat moet hij doen
 
ik had eigenlijk gedacht dat hij dan open zou zijn zodat vocht altijd uit de auto kan, hij zal toch ergens moeten ventileren met de buitenlucht als hij stilstaat
 
Hoe bedoel je "als de auto stil staat"??? Ligt eraan of de motor loopt, welke temperatuur de motor heeft, welke temp instelling de ecc heeft en wat is de buiten temp.
 
nee, als hij echt stil staat motor uit auto gesloten motor koud auto koud, waarom ik dit vraag als onze auto op de oprit staat buiten en de zon scheen op de voorruit dan werd die op een gegeven moment aan de binnenkant zo vochtig dat de druppels van de voorruit af liepen, en ook alleen de voorruit, dus kan ik niet anders concluderen dat er geen natuurlijke ventilatie is, en het gekke is we hebben de auto nu 4 jaar en hebben dit nooit gehad en er is ook niets aan veranderd, aan auto of carroserie.
 
Met de motor uit hoort deze idd dicht te zijn.

Maar heb je binnen nergens last van lekkages?? Zoals in de bak van het interieur filter of aan de matten van van de passagiers of bestuurders zijde.
 
De B2 heeft een luchtkwaliteits-sensor, wellicht is deze vuil of defect ? deze laat de klep van de recirculatie via de ECC doen sluiten.
 
Jack nee alles droog ook interieurfilter matten enz nooit nat geweest, Sjors waar zit deze sensor, en kun je dit ergens meten of uitlezen of die defect is
 

Vega

Medewerker
Administrator
Niet alle B2 hebben die sensor.
Die zit op interieurfilter en is via ECC met de Tech 2 uit te lezen.
Met de Tech 2 kan je ook de werking van de kleppen testen.
 
Bovenaan