Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

terug problemen met beslaan van ramen

ik heb die sensor al eens los gekoppeld omdat die een iritant trillend geluid maakte en een tijdje zonder gereden maar kon niets merken van beslagen ramen e.d
en alles werkte gewoon,deze is nu weer aangekoppeld maar denk niet dat die werkt ruikt een beetje verbrand en er zat toen water in
 
maar als de auto stilstaat bij ons op de oprit doet die sensor toch zowieso niks, en de kleppen heb ik als eens gereset.
 
Een mens kan wel eens ergens overheen lezen hé ;)

De isolatie onder de vaste vloerbedekking als eens omhoog gehaald ? (zijn net sponsen als ze vol zitten met vocht/water)
 
Hebben jullie geen last van dit probleem?:

fog.PNG
 
Lijkt inderdaad exact op mijn probleem
Maar telkens liggen klooien met die hercirculatieknop vind ik eerlijk gezegd geen oplossing. :N (Daar was ik nl zelf ook al achter gekomen).

Ik zou wel eens willen weten welke de correctieve actie is die ze hebben toegepast na dat bepaalde chassisnummer.
Iemand een idee ??
 
Gaat volgens mij om een te lage accu spanning? Hoe is 't het daarmee gesteld?

-- 02 maart 2012 18:34 --

Slurpy zei:
Lijkt inderdaad exact op mijn probleem
Maar telkens liggen klooien met die hercirculatieknop vind ik eerlijk gezegd geen oplossing. :N (Daar was ik nl zelf ook al achter gekomen).
Volgens mij word dat ook niet bedoeld? Dat moet je zien als een eenmalige reset? Als het probleem zich daarna weer voordoet geeft je accu dus ws. te weinig (<9v) spanning?

Druk op de AUTO knop, druk vervolgens op de recirculatie knop (drie sagetele verschijnt op het display zonder het midden), wacht twee seconden en terugkeren recirculatie knop. KLAAR! Stukje vertaald van een Roemeens forum. :+
 
Dat van die hercirculatieknop klopt ook wel degelijk maar er staat achter "production" toch duidelijk dat ze vanaf dat bepaald chassisnummer
een oplossing in produktie hebben genomen. ( Of vergis ik mij? )

Ik heb net effe gecheckt en de mijne stamt inderdaad van voor dat vermelde chassisnr.
 
Net effe bij stilstand de batterij gemeten => 12.1 V
Nog eens gemeten met draaiende motor => 13.5 V
Daaruit maak ik op dat batterij en alternator in orde zijn.

Of zou er zich tijdens het rijden met veel verbruikers aan een spanningsval kunnen voordoen ?
 
Kijk interessant, wat betreft de klep dit had ik al uitgevonden dat dan de condens optrok maar dat de accu er iets mee van doen heeft zou ook kunnen, mijn auto is in december gekeurd en beurt gehad en werd er op geantendeerd dat de accu niet meer optimaal was en dat hij met vorst weleens de geest zou kunnen geven, dat is nog niet gebeurt maar als de accu slecht is wat bij mij is verklaard dit een hoop en is wim zijn verhaal compleet, hij doet het ook bij temp onder 0 graden
 
warhamstr zei:
Gaat volgens mij om een te lage accu spanning? Hoe is 't het daarmee gesteld?

-- 02 maart 2012 18:34 --

Slurpy zei:
Lijkt inderdaad exact op mijn probleem
Maar telkens liggen klooien met die hercirculatieknop vind ik eerlijk gezegd geen oplossing. :N (Daar was ik nl zelf ook al achter gekomen).
Volgens mij word dat ook niet bedoeld? Dat moet je zien als een eenmalige reset? Als het probleem zich daarna weer voordoet geeft je accu dus ws. te weinig (<9v) spanning?

Druk op de AUTO knop, druk vervolgens op de recirculatie knop (drie sagetele verschijnt op het display zonder het midden), wacht twee seconden en terugkeren recirculatie knop. KLAAR! Stukje vertaald van een Roemeens forum. :+
dit is allemaal al aan bod geweest hierboven en ook het schema heeft peter er al eerder opgezet, graag eerst alles lezen vanaf het begin dit voorkomt dubbele mogelijke oplossingen en een te lang item
 
Heb bij mij ook ff gemeten met draaiende moter. Maar die was beduidend hoger dan 13.5v. Ik meet 14.1v en bij 3000rpm blijft ie op 14.5 tot 14.6 zitten. Hoger toerental haalt niets uit wat de spanning hoger laat komen. Dus de spanningsregelaar werkt toppie.
 
jacques zei:
warhamstr zei:
Gaat volgens mij om een te lage accu spanning? Hoe is 't het daarmee gesteld?
....
dit is allemaal al aan bod geweest hierboven en ook het schema heeft peter er al eerder opgezet, graag eerst alles lezen vanaf het begin dit voorkomt dubbele mogelijke oplossingen en een te lang item

[offtopic]Je reageert op een erg oude reactie, en dat schema stond nog niet in dit topic. :>[/offtopic]
 
Bovenaan