Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tips remmen ontluchten..

Ik was even benieuwd of jullie nog tips hebben om zelf je remmen te ontluchten het wil nog niet echt lukken namelijk recent nieuwe schijven blokken en revisie setje achter geplaatst.
 
Zelf doe ik het met de pomp op het werk. Maar als je dat niet hebt is makkelijk als je met z'n 2en bent 1 om te pompen en de ander om de nippel open te draaien.

Degene die pompt moet tijdens dat de nippel word los gedraaid niet het pedaal loslaten maar gewoon drukken totdat ie beneden komt en dit herhalen totdat je geen lucht meer in de vloeistof ziet.

Vergeet niet tijdens het ontluchten om te kijken of het reservoir niet droog staat.
Het makkelijkste gaat als je een doorzichtig slangetje gebruikt.

Succes
 
Zelf doe ik het met de pomp op het werk. Maar als je dat niet hebt is makkelijk als je met z'n 2en bent 1 om te pompen en de ander om de nippel open te draaien.

Degene die pompt moet tijdens dat de nippel word los gedraaid niet het pedaal loslaten maar gewoon drukken totdat ie beneden komt en dit herhalen totdat je geen lucht meer in de vloeistof ziet.

Vergeet niet tijdens het ontluchten om te kijken of het reservoir niet droog staat.
Het makkelijkste gaat als je een doorzichtig slangetje gebruikt.

Succes

Me zwager is er mee bezig die zegt dit geprobeerd te hebben en het maar niet wou lukken nou was ik er zelf niet bij.

Dus wat als dit echt niet lukt? Of zou dit moeten werken? Alleen bij de achterremmen zijn de nippels los geweest.
 
Laatst bewerkt:
In principe zou het zo moeten werken. In je eentje lukt het eigenlijk niet zonder een pomp o.i.d.

Ik begin zelf altijd met de nippel die het verste staat vanaf de hoofdremcilinder.
 
Ga aankomend weekend het proberen kijken of het wil lukken.
Bedankt voor de tips jullie horen het na het weekend of het gelukt is.
 
Alweer tijdje verder maar helaas is de hoof remcilinder kapoet.. Is het lastig om deze zelf te vervangen? En wat is het beste om te doen nieuwe zijn vrij prijzig een 2e handsje misschien? Of een aftermarket? Of zijn deze niet sterk genoeg? Zie ze via autodoc bijv erg goedkoop staan..
 

Joep

Verbannen
Met zoiets cruciaals zou ik voor origineel gaan. Bij onze Berry is dit wel te regelen allemaal.
 
Nou had ik gelezen dat het origineel van het merk Lucas is en dat trw dit overgenomen heeft kan dat kloppen?
 
Bovenaan