Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Turtle wax headlight restore kit

renepaul

Donateur 2024
Ik heb het zelf een keer gebruikt, en vond het resultaat matig.
Zal eens kijken waar ik het heb, dan mag je het wel een keer gebruiken/proberen.
 
Ok thnx, dat zal heel fijn zijn, zie dat je bij mij in de buurt woont dus dat komt goed. Ik hoor wel als je het gevonden hebt ;-).
(btw, setje is €14,95 op internet)

Gr. Paul<br /><br />-- 22 aug 2012 22:41 --<br /><br />@renepaul, je wist het al via een pb maar om dit verhaal even af te ronden: ik laat de koplampen toch maar dappen voor een goed resultaat.
Onze Janneman is zo aardig zijn diensten te verlenen dus op de meet 8 sept. zien ze er weer mooi uit ;) .

Gr. Paul
 
Eerst lijkt het een redelijk resultaat. Maar 3 maand later is de wax vertrokken en is de verlichting van de omega nog droeviger dan voor de aankoop van je turtle-setje. Ik zit nu met zeer licht bekrastte koplampen en giga verstrooid licht.
Dus wat nu ? Vervangen door Hella's ( is wel erg duur), vervangen door Depo's (is dat wel verstandig), dan maar een Dap-set aanschaffen (maar wat is een goede set ?). Wie kan mij hier advies over geven ?
 

Joep

Verbannen
Gewoon eens goed laten dappen, dan krijg je het mooiste resultaat. Of nieuwe natuurlijk, maar dat is peperduur haha!

Ik weet anders nog wel iemand die een setje van 2 koplampen te koop heeft, orginele Hella Xenon koplampen. Die moesten 150 euro opleveren trouwens. In het Wie ben ik gedeelte heeft ie zich vandaag aangemeld als Sander188.

Succes!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Beter (laten) wetsanden en daarna polijsten. Ik heb gisteren zelf de koplamp van m'n vader zijn GTS gedaan, korel 1000 t/m 3000 en erna met de Dap: inizio op gele pad, mezzo op oranje en finale op wit en het is weer een hele strakke lamp zonder achtergebleven krassen van het wetsanden. Uurtje werk per lampunit.
 
Ik wil wel een Dap aanschaffen, maar welke ?
Heeft iemand ervaring met de FLEX Excenterpolijstmachine XC 3401 VRG ?
Of zijn de carclean Dappers de enige juiste ??
 
Heb het setje afgelopen zaterdag gebruikt en ik ben niet erg tevreden.
Leuk als je een beetje oxidatie hebt maar bij de ergere gevallen heb je er weinig aan.

De pads die erbij zitten zijn opzicht handig maar vallen snel uit elkaar en de schurende werking is imo niet optimaal.
Op MP wordt er regelmatig geadverteerd voor een paar tientjes om het te laten doen, dat ga ik maar eens doen denk ik.
 

Joep

Verbannen
Marcel3.2 zei:
Heb het setje afgelopen zaterdag gebruikt en ik ben niet erg tevreden.
Leuk als je een beetje oxidatie hebt maar bij de ergere gevallen heb je er weinig aan.

De pads die erbij zitten zijn opzicht handig maar vallen snel uit elkaar en de schurende werking is imo niet optimaal.
Op MP wordt er regelmatig geadverteerd voor een paar tientjes om het te laten doen, dat ga ik maar eens doen denk ik.
Met laten doen heb ik zeer goede ervaringen, dus zou dat zeker overwegen! :Y
 
Nou ik dat na internet speur werk dit product gevonden en uiteindelijk de brezan gekocht.
leuk verhaal op de verpakking probleem is dat je gewoon je koplamp gaat schuren en een nieuwe sealing aan brengt. niet egt verantwoord omdat je als je niet uitkijkt gewoon je koplamp naar de knoppe helpt. resultaat is dan dat die nog doffer is en het meeste wat de koplamp dof maakt zit op het oppervlak dus is schuren en nieuwe sealing egt niet nodig en het resultaat als je het goed doet met de headlight restore kit is niet heel spectakulair. ik heb alleen de poets fase gedaan en dat was al heel goed. ik ga niet op me koplamp zitten schuren. uiteindelijk heb tandpasta gebruikt op de poetsmachine en dat gaf egt een turbo resultaat gewoon weer compleet helder!! dat zou ik aanraden. gewoon goed poetsen dan krijg je het vaak al helemaal helder.

greetz Tony
 
Nou overal waar ik lees over doffe koplampen is het eerste wat men doet schuren schuren en nog eens schuren. Daarna met een dap machine nog een schuren en polijsten.

Mijn koplampen waren ook er dof en een doorn in mijn oog. Heb via internet een adres gevonden die voor 40 euro mijn beide koplampen onder handen heeft genomen en ja hoor hij schuurde ook meerdere malen met diverse korrel schuurpapier.

Dus Waarom schuren dan zo slacht zou zijn geen idee.

Gr.

Martijn
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tandpasta is behoorlijk grof i.c.m. een polijstmachine, als je lampen niet echt aanslag hebben maar wel dof zal het ongetwijfeld helpen.

Vaak zit het bij de Omega units juist niet óp het oppervlak maar is de onderliggende laag aangetast. In dat geval ontkom je niet aan wetsanden. Daarmee is de kans op verprutsen niet zo groot, je moet uiteraard wel weten wat je doet en de juiste spullen gebruiken. Zoals eerder gezegd, deze Schildpad kit is vrij waardeloos en helpt bij verwering niet voldoende.

Ik heb een setje koplampen liggen dat ondertussen 4 jaar geleden is geschuurd en gepolijst. Dat polijsten is destijds zelfs nog handmatig gedaan, was voor onze DAP tijd. :P
Die zien er tot op de dag van vandaag goed uit. Zal ze bij de volgende meeting eens meenemen.
 
IMG_1015.jpg



dit is t resultaat na schuren ...schuren meer schuren .. :*)
IMG_1016.jpg


:*)

en wel met de hand ... en steeds fijner schuurpapier ..
 
Bovenaan