Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Uitlaatpakking?

Ben bezig midden- en einddempers te vervangen.
Ik zie dat middendempers met twee bouten vastzitten aan katalysator. Ik zie op schema's nergens een pakking tussen die twee delen. Klopt het dat er geen pakking tussen moet? Ook geen konische ring van gevlochten draad?
 
OK. dat wist ik niet. Zou je uitlaatcement aanbevelen om zeker te weten dat de aansluitingen gasdicht zijn?
 
Ok Peter, duidelijk.

Nou een andere vraag. Voor tussen de 300 en 400 euro heb je bij diverse auto-onderdelen webwinkels wel een complete uitlaat (2 middendempers, 1 einddemper en een montageset en verzendkosten). Je hebt dan iets van Bosal of Romax. Voor Eberspächer ben je nog zo'n 100 euro extra kwijt.
Nu kom ik ook verschillende sites tegen waar je voor 120 - 130 euro klaar bent. Je hebt dan geen merk. Wel heeft een aantal van die webwinkels goede reviews. Ook over de pasvorm zijn de meeste klanten tevreden. Meestal is goedkoop duurkoop. Zo zal ik lamdasondes en sensoren altijd OEM proberen te krijgen. Maar kan je je aan een uitlaat een buil vallen? Ik schroef hem er zelf onder. Het ergste wat je kan overkomen is dat ie na 3 jaar er onder uitvalt ofzo. En dan nog ben je niet duur uit, als je hem vervangt, want mijn huidige uitlaat van een goed merk (400 euro) heeft het ook maar 7 jaar uitgehouden en is intussen al 2 x gelast.
Ik denk erover om gewoon maar eens het risico te nemen en voor goedkoop te gaan en dan eens bij te houden hoe lang die meegaat en wanneer het eerste laswerk zich aandient.
Is er iemand die ervaring heeft met die goedkope uitlaten? Of gaat iedereen op dit forum altijd voor een bekend merk?
 
Ik heb er ooit eentje onder een 2.2 station gestoken van 113 euro en deze paste perfect... kwam van Duitsland ebay... alles bijgeleverd verzinkt alles wat je wilt... enkel was deze wagen voor mij voor de verkoop maar klonk goed paste goed dus ik zou hetzelfde durven doen voor mezelf
 

Joep

Verbannen
Ook ik heb bij de 2.2 een imitatie uitlaat gehad welke het zelfs 3 jaar - heden al volhoud. Koste toen 140 inclusief verzendkosten. Daarvoor kreeg ik 2 middendempers, einddemper en montageset. Pasvorm is prima. Rubbertjes verliezen al wel snel hun kracht.

De levensduur heeft ook veel te maken met of je korte stukjes rijdt of lange afstanden. Met korte stukjes blijft er veel vocht achter in de uitlaat waar je met lange afstanden nauwelijks last van hebt. Vocht wordt roest vooral in het deel welke onder de aandrijfas doorgaat.

Bij mijn huidige 3.2 zitten 2 Eberspacher middendempers onder maar wanneer die eronder zijn gekomen durf ik niet te zeggen.

Wel is het geluid anders met een imitatie uitlaat.

Kun je met een gerust hart zo'n imitatie uitlaat kopen? Jazeker! Zeker omdat ik ook mensen ken die met Eberspacher maar krap 4 jaar hebben gedaan. (Geen Omega) orgineel is altijd beter maar voor die prijs heb je 3 of 4 imitatie setjes... tel uit je winst.

Deze post is uit eigen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan