R
Ralph
Gast
tijden mijn ziektewet en nog voordat ik geopereerd word heb ik toch de moet gehad om de pook in te gaan korten. ik vind dat deze erg lang is in verhouding met de hoogte van de asbak en de rest.
als eerste haal je de lederen hoes los d.m.v. aan de handrem zijde deze omhoog te trekken. daarna haal je de rubberen afdekhoes die er onder zit los.
om de lederen hoes over de pook heen te trekken dien je als eerst de tay-rap door te knippen om ruimte te krijgen.
nu zie je dat er een verlening met de rode pijl aangegeven op het onderste deel gemonteerd zit, om deze eraf te krijgen moet je deze een stuk inslijpen waarna deze eraf te trekken is. de knop daarin tegen krijg je op dezelfde manier los, rechtstandig omhoog trekken.
nu zal het trek element van de achteruit afbreken de groene pijl.
vervolgens sla je de spie blauwe pijl eruit. bovenst foto de groene pijl.
het oortje van het geleidingsmechanisme moeten aan beide zijde eraf geslepen worden zie de rode pijl.
ook moet aan de binnenzijde van het trekmechanisme een spie weg geslepen worden om deze over de pook stang heen te krijgen.
nu moet je de plastic veter hier met de groene pijl aangegeven zo diep mogelijk weg halen, ik heb het gedaan met een boor 7 mm. dit om dat het mechanisme op en neer moet kunnen als de pook knop gemonteerd zit.
niet te diep boren! daar de veer ondersteund word door een plastic plaatje, zie de rode pijl.
nu hoef je alleen nog maar een verbindingsmechaniek te verzinnen en ik heb dat gemaakt van m6 schroefdraad
vergeet natuurlijk niet de spie in de veer terug te plaatsen anders veert deze niet terug.
om de pook knop terug te monteren heb ik eveneens m6 schroefdraad gebruikt en de moertjes hiervan in de pook vast gezet met epoxy. let wel je moet een stuk of drie moertje opstapelen in de knop. voor de stang heb ik een plastic bus erin geslagen en eveneens met epoxy geborgd.
de pook knop erop schroeven tot dat het trekelement erin valt en borgen met epoxy zodat deze niet meer ronddraait.
het ronddraaien van het trekmechanisme word voorkomen door de eerder besproken spie.
er zullen vast wel meer ideeën zijn om dit te doen, ik vond dit de mooiste.
en dit is het eind resultaat.
een beetje een rommeltje met uitleggen maar jullie komen er wel uit. zal in de toekomst deze how to even bij werken.
-- 30 okt 2011 16:33 --
als eerste haal je de lederen hoes los d.m.v. aan de handrem zijde deze omhoog te trekken. daarna haal je de rubberen afdekhoes die er onder zit los.
om de lederen hoes over de pook heen te trekken dien je als eerst de tay-rap door te knippen om ruimte te krijgen.
nu zie je dat er een verlening met de rode pijl aangegeven op het onderste deel gemonteerd zit, om deze eraf te krijgen moet je deze een stuk inslijpen waarna deze eraf te trekken is. de knop daarin tegen krijg je op dezelfde manier los, rechtstandig omhoog trekken.
nu zal het trek element van de achteruit afbreken de groene pijl.
vervolgens sla je de spie blauwe pijl eruit. bovenst foto de groene pijl.
het oortje van het geleidingsmechanisme moeten aan beide zijde eraf geslepen worden zie de rode pijl.
ook moet aan de binnenzijde van het trekmechanisme een spie weg geslepen worden om deze over de pook stang heen te krijgen.
nu moet je de plastic veter hier met de groene pijl aangegeven zo diep mogelijk weg halen, ik heb het gedaan met een boor 7 mm. dit om dat het mechanisme op en neer moet kunnen als de pook knop gemonteerd zit.
niet te diep boren! daar de veer ondersteund word door een plastic plaatje, zie de rode pijl.
nu hoef je alleen nog maar een verbindingsmechaniek te verzinnen en ik heb dat gemaakt van m6 schroefdraad
vergeet natuurlijk niet de spie in de veer terug te plaatsen anders veert deze niet terug.
om de pook knop terug te monteren heb ik eveneens m6 schroefdraad gebruikt en de moertjes hiervan in de pook vast gezet met epoxy. let wel je moet een stuk of drie moertje opstapelen in de knop. voor de stang heb ik een plastic bus erin geslagen en eveneens met epoxy geborgd.
de pook knop erop schroeven tot dat het trekelement erin valt en borgen met epoxy zodat deze niet meer ronddraait.
het ronddraaien van het trekmechanisme word voorkomen door de eerder besproken spie.
er zullen vast wel meer ideeën zijn om dit te doen, ik vond dit de mooiste.
en dit is het eind resultaat.
een beetje een rommeltje met uitleggen maar jullie komen er wel uit. zal in de toekomst deze how to even bij werken.
-- 30 okt 2011 16:33 --