Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsysteem

R

Ralph

Gast
tijden mijn ziektewet en nog voordat ik geopereerd word heb ik toch de moet gehad om de pook in te gaan korten. ik vind dat deze erg lang is in verhouding met de hoogte van de asbak en de rest.

als eerste haal je de lederen hoes los d.m.v. aan de handrem zijde deze omhoog te trekken. daarna haal je de rubberen afdekhoes die er onder zit los.
om de lederen hoes over de pook heen te trekken dien je als eerst de tay-rap door te knippen om ruimte te krijgen.

nu zie je dat er een verlening met de rode pijl aangegeven op het onderste deel gemonteerd zit, om deze eraf te krijgen moet je deze een stuk inslijpen waarna deze eraf te trekken is. de knop daarin tegen krijg je op dezelfde manier los, rechtstandig omhoog trekken.

pook2.jpg


nu zal het trek element van de achteruit afbreken de groene pijl.
vervolgens sla je de spie blauwe pijl eruit. bovenst foto de groene pijl.
het oortje van het geleidingsmechanisme moeten aan beide zijde eraf geslepen worden zie de rode pijl.

pook4.jpg


ook moet aan de binnenzijde van het trekmechanisme een spie weg geslepen worden om deze over de pook stang heen te krijgen.

pook3.jpg


nu moet je de plastic veter hier met de groene pijl aangegeven zo diep mogelijk weg halen, ik heb het gedaan met een boor 7 mm. dit om dat het mechanisme op en neer moet kunnen als de pook knop gemonteerd zit.

pook4.jpg


niet te diep boren! daar de veer ondersteund word door een plastic plaatje, zie de rode pijl.
nu hoef je alleen nog maar een verbindingsmechaniek te verzinnen en ik heb dat gemaakt van m6 schroefdraad

pook.jpg


vergeet natuurlijk niet de spie in de veer terug te plaatsen anders veert deze niet terug.

pook1.jpg


om de pook knop terug te monteren heb ik eveneens m6 schroefdraad gebruikt en de moertjes hiervan in de pook vast gezet met epoxy. let wel je moet een stuk of drie moertje opstapelen in de knop. voor de stang heb ik een plastic bus erin geslagen en eveneens met epoxy geborgd.

de pook knop erop schroeven tot dat het trekelement erin valt en borgen met epoxy zodat deze niet meer ronddraait.
het ronddraaien van het trekmechanisme word voorkomen door de eerder besproken spie.

pook.jpg


er zullen vast wel meer ideeën zijn om dit te doen, ik vond dit de mooiste.
en dit is het eind resultaat.

pook1.jpg


een beetje een rommeltje met uitleggen maar jullie komen er wel uit. zal in de toekomst deze how to even bij werken.

-- 30 okt 2011 16:33 --
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mooie mod.
Ben je mij weer te snel af, wilde zoiets ook doen met de automatenhendel, dat ding is veel te lang.
 
Nou peter als je dan ook een how too van maakt kan ik je voorbeeld volgen. Heb ook het probleem dat ik de wisselaar er niet uitkrijg als ze in de P staat.
 
R

Ralph

Gast
Vega zei:
Mooie mod.
Ben je mij weer te snel af, wilde zoiets ook doen met de automatenhendel, dat ding is veel te lang.

tja baas en boven baas, in mijn groene had ik de aut. al ingekort is eigenlijk het zelfde.
 
Netjes!

Had bij mijn A2 dat ook gedaan, alleen dan gewoon de knop eraf, stuk eraf gezaagd, en knop weer terug.

Dus zonder behoud van achteruit knop.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Dat is te danken aan Photobucket.
Deze bewaard foto's maar zo lang.
Dit draadje is van 2011. Ik kan wel snappen dat ze niet alle foto's blijven bewaren... Dat kost bakken met geld.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

ik heb alle fotos nog van enkele jaren terug ook nog .....ook photobucket
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Photobucket kan toch niet voor jou bepalen hoelang de foto's bewaard blijven?? Ik heb zel ook nog altijd alle foto's erop staan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Er zit een verschil tussen wanneer je geregistreerd bent en wanneer je de gratis dienst van destijds gebruikte.

Heb je een account dan gooien ze niets weg tenzij je over je data limiet heen gaat.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Ik ben trouwens benieuwd wanneer de how too komt voor de automaat pook. Zit iedere keer met cd's wisselen te klooien met de pook.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Oh we waren eigenlijk aan het wachten tot jij dat zat wordt en ons zo'n How-to maakt. })
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Haha dacht het niet. Ga niet zomaar een zaag in mijn omie zetten.<br /><br />-- 15 mei 2013 19:43 --<br /><br />
B-Buster zei:
Er zit een verschil tussen wanneer je geregistreerd bent en wanneer je de gratis dienst van destijds gebruikte.

Heb je een account dan gooien ze niets weg tenzij je over je data limiet heen gaat.

Volgens mij dan nog niet. Je krijgt een melding dat je limiet vol is.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

B-Buster zei:
Oh we waren eigenlijk aan het wachten tot jij dat zat wordt en ons zo'n How-to maakt. })

Die ligt hier op plank om uitgevoerd te gaan worden, binnenkort aan beginnen.
Wordt iets van 4 tot 5 cm ingekort.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

jack-omegax3.0xe zei:
B-Buster zei:
Er zit een verschil tussen wanneer je geregistreerd bent en wanneer je de gratis dienst van destijds gebruikte.

Heb je een account dan gooien ze niets weg tenzij je over je data limiet heen gaat.

Volgens mij dan nog niet. Je krijgt een melding dat je limiet vol is.

Als je de ongeregistreerde dienst hebt gebruikt (die ze nu niet meer aanbieden volgens mij) dan krijg je nergens een melding over, dan hebben ze geen gegevens van je. Zo zijn er meer hosts (imageshack bijv) die dat zo doen.
 
R

Ralph

Gast
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

pook inkorten aut.. had ik al gedaan in de 2.5 van mij.
 
Bovenaan