Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsysteem

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Ralph zei:
pook inkorten aut.. had ik al gedaan in de 2.5 van mij.

Maar dat staat niet op het forum.
 
R

Ralph

Gast
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Ik geef niet alles prijs.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Het inkorten van de Automaat pook ben ik ook wel benieuwd naar.

Je hoeft niet alles prijs te geven Ralph, alleen t stukje van het inkorten is genoeg ;)
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Nou het blijft nog steeds spannend.
WIe o wie verteld hoe je de pook kan inkorten bij een automaat? 8)

Mvg William
 

yoyo

The UK brothers
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Met een zaag! :Y _O-
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

De bak verlagen? Is maar een idee hoor :-D.

Gr. Paul
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Dank u allen voor de zeeeeer bruikbare tips 8)7

Ik denk dat ik de middenconsole maar gewoon verhoog met een zaag...en een beetje lijm.._O-

Maar ik zag ergens op een ander Opel forum een topic van ik dacht Jack voorbijkomen met een how to over demontage automaat pook.
Daar stond wel wat bruikbaars tussen.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

wie kan zorgen voor een how to voor het inkorten van de aut. pook
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

jacques zei:
wie kan zorgen voor een how to voor het inkorten van de aut. pook

Hallo Jacques,
Ik heb het inmiddels gedaan
Je demonteert eerst de pook compleet.
Daarvoor moet je onder de auto om de hendel van de bak los te kunnen maken.
Dan slijp je de ronde buis voorzichtig los van de arm.
Dit gaat overigens nog het beste met een reciprozaag, maar die had ik niet voorhanden dus heb de tol erop gezet.
jh4g1t.jpg

Dan slijp je vervolgens het lipje eraf.(vergeet niet te meten wat de maat is tussen het lipje en onderkant buitenbuis!)
Dan slijp je voorzichtig rondom ongeveer een cm of 5 van de buiten buis af.(Ga niet te diep want dan slijp je de binnen pen door en is het kapoet

205fmlv.jpg

Vervolgens las je het lipje er weer aan, let erop dat het de juiste kant opwijst.
Dan las je de buis weer aan de arm waarmee de bak bedient wordt, en klaar is Jacques :+
Before:
5kio7n.jpg

After:
wa22v7.jpg


Succes,

Mvg William
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

kijk nu word iets duidelijker maar je moet dus onder de auto om de pook los te maken maar ik zie op foto 2 het gehele mechanisme waar de pook inzit komt dit allemaal los hiervoor, is niet even gedaan dan, en hoeveel heb je hem ingekort lijkt wel heel kort zo
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Onder de auto maak je de hendel los van de bak.
In de auto zelf zit de plaat op foto 2 vast met 4 x torx onder je middenconsole.
Ik heb denk ik ong. 5cm er tussen uitgehaald, maar je kan zoveel wegnemen als je zelf wilt.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

william75 zei:
Onder de auto maak je de hendel los van de bak.
In de auto zelf zit de plaat op foto 2 vast met 4 x torx onder je middenconsole.
Ik heb denk ik ong. 5cm er tussen uitgehaald, maar je kan zoveel wegnemen als je zelf wilt.
kijk dan word eea duidelijk moet je de auto hiervoor op de brug zetten of kun je er zo ook bij om de hendel los van de bak te halen en hoe zit hij vast met eens schroef of een pistonpen
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Ik heb het toen vanaf de grond met een krik gedaan.
Maar aangezien je tot het midden onder je auto moet kruipen, is op de brug wel handiger/makkelijker.
Wat ik me kan herinneren was dat het vast zat met zo'n borgringetje.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

william75 zei:
Ik heb het toen vanaf de grond met een krik gedaan.
Maar aangezien je tot het midden onder je auto moet kruipen, is op de brug wel handiger/makkelijker.
Wat ik me kan herinneren was dat het vast zat met zo'n borgringetje.
oke thanks voor de info als ik nog eens tijd heb wil ik me er wel aan wagen maar dan haal ik bij berry wel een compleet pookje en maak dat eerst kort dan hoef ik maar om te steken oude eruit nieuwe erin scheelt tijd anders moet ik het direkt klaar maken als ik de pook eruit haal want zonder rijdt zo moeilijk he
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Zo heb ik het ook gedaan, eerst bij Berry pook geregeld ..en toen gaan klussen.
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Succes
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

even het volgende ik kan een selectorhendel krijgen om die vervolgens wat korter te maken deze moet nog uitgebouwd worden ik heb er bijgezegd dat als het veel en technisch werk is ik er niet aan begin dus als bv de middenconsole eruit moet dan pas ik en ook onder de auto moet het niet uren werk kosten volgens de uitbouwer is het dus wel veel werk wie kan mij aan goede info helpen of dit makkelijk te doen is of veel werk vereist en of je er met meer man voor moet zijn om hem weer in te bouwen, ik ben nu eenmaal geen monteur de hendel korter maken zal het probleem denk ik niet zijn maar dan
 
R

Ralph

Gast
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

20150412_1339301_zpsu2givolo.jpg


Deze van BMW zit er nu in, het is gewoon veel werk en daar zul je moeite voor moeten doen. het uitdenken van dergelijke items duurt voor ons ook dagen.
de selector aanduiding is reeds verwijderd en daar is een andere mod. voor in de plaats gekomen.
 
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

Ralph zei:
20150412_1339301_zpsu2givolo.jpg


Deze van BMW zit er nu in, het is gewoon veel werk en daar zul je moeite voor moeten doen. het uitdenken van dergelijke items duurt voor ons ook dagen.
de selector aanduiding is reeds verwijderd en daar is een andere mod. voor in de plaats gekomen.
ik snap dat het niet een twee drie gedaan is, maar mij vraag is moet de console er voor eruit of niet, en die bmw hendel is natuurlijk geweldig en een puik stukje vakwerk maar ik wil gewoon de omegahendel gebruiken en die ik dan elders haal en deze eerst klaarmaak en 4 of 5 cm inkort zodat het dan de oude eruit en de nieuwe erin, ik wil er best een paar uurtjes insteken maar niet als ik het halve interieur eruit moet halen daar heb ik met mijn werk de tijd niet voor
 
R

Ralph

Gast
Re: Versnellingspook inkorten met behoud van achteruitsystee

de zwarte afdekplaat is voldoende. daarna aan de onderkant de rest los maken. betreft 4 boutjes en de selector stang.
 
Bovenaan