Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

vervangen achterklep caravan

Ik heb op de sloop een Omega gezien in de dezelfde kleur als die van mij, maar met een mooie spoiler achterop.
Omdat het mij makkelijker lijkt om gewoon de klep te wisselen in plaats van de spoiler er af te halen en overzetten hierbij de vraag:
Waar kan ik het makkelijkst de electra los halen en waar de slang voor de ruiten sproeier?

Is er ook nog een handigheid om de schanieren los te maken?
 
Het is al gelukt, wel een beetje lastig met een klep waar de dempers niet meer van werken en de bak vol ligt.
Tevens is het een treurig gezicht een omega op de sloop. Slechts 380 dkm gelopen, maar ben er wel blij mee.
Achterliep met spoiler, rode koni's achter, wiel scherm lv, lampjes met kabel en deur dingen en een nieuwe handgreep voor.

Dit alles voor...

3 tientjes. *O* _/-\o_


Dus moet nog even een hartig woordje met xedrah praten :k
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tja, die sloper hoeft zijn tijd die het gekost heeft alles te demonteren (en de overgebleven handel af te voeren) niet te bekostigen. Wat dat betreft kan je daar voor leuke prijzen wegkomen.

Mooie aanwinsten. Al wil ik die achterli(e)p mét spoiler wel eens zien :+
 
Zodra hij er op zit zal ik zeker foto's plaatsen.
Maar volgens mij is het een Imschertafel.
Ben er wel wij mee alleen de atene zit nog wat in de weg.
Bij de andere ook wat daar zit een klein plekje.
 
Foto-UCLRS4ZY.jpg


Klaar.

Maar is er ook een DAP meister in the house? :X

(Nouja klaar, moet de laatste helft van de letter er nog afhalen en op poetsen het embleem plek nog poetsen en nieuwe op plakken dan begint het weer ergens op te lijken!)

Straks met echt licht nog maar eens een foto maken.
' s Nachts is het donker en dan kan je geen mooie foto's maken |:(
 
Ja hoor. Kom maar even naar Alphen gereden :D . Het is dan trouwens wel handig als je voor het dappen de achterspoiler demonteert ;) .

Groet,

Walter
 
Daar heb ik een andere oplossing voor!

Heb nog een klep zonder spoiler, dan kan je makkelijk poetsen zonder .... 8)7
 
Die spoiler is wel mooi, alleen nu ik er wat op aan het poetsen ben geweest kom ik toch dingen tegen die ik liever niet had gezien.
Op drie plekken is toch een vervelende beschadiging:
Bij de antenne (go verrassing, maar ook links en rechts is er een beetje verf af.
Tevens een heleboel kleine krasjes en het raam is flink gekrast.
Er heeft in een vorig leven een hond achter gezeten en die zal er wel flink met de nagels langs gegaan zijn :(
Misschien dat ik nog ga kijken of ik de ruit kan omwisselen, want het oude kenteken is ook gegrafeerd ben ik dat ook kwijt.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is het niet makkelijker een losse spoiler te zoeken en die op je andere klep te zetten?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Idd dan zou ik de spoiler eraf halen en opnieuw laten spuiten en je oude klep er weer op zetten.

De ruit eruit halen is bijna niet te doen, deze is geplakt.
 
Ik had een stille hoop dat de ruit niet geplakt zou zijn.

Ik zal eens met een spuiter overleggen wat makkelijker en beter is.

Maar dit gaat minder makkelijk dan ik gedacht (gehoopd) had.
 
Het is al een hele verbetering ten opzichte van de vorige foto.
De rommel er af, beetje polijsten en een laagje wax.
Het is een vlugge poets beurt geweest, omdat ik er nog niet zeker van ben wat ik nu moet met deze klep.
Maar het ziet er al flink beter uit.




Het probleem


Toch maakt dit de auto wel af!

 
Bovenaan