Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (V6).

Colinh

Donateur 2023
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

Goeie reportage en waarschuwing!


Ralph mooi werk weer ;)



Gr Colin
 

tonboy

Verbannen
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

jacques zei:
Trucker zei:
Heb ik nog 1 vraag over de distributieriem.

Maakt het uit welk merk je hebt (de mijne is Gates)

Gr wilfred
volgens mijn garagist is gates goed of skf of origineel opel en konti word genoemd als zeer goed, ben vandaag ook bij garage geweest de mijne ligt er nu vanaf okt 2014 4 jaar op maar qua kmstand heeft tie 45000 km gedraaid dus de jaren heeft hij maar de km stand nog lang niet, garage zegt er zit wel marge in maar zou toch geen 10000km meer rijden, dus gevraagd naar de kosten hij zegt werkzaamheden 4 uur is dit acceptabel opel zegt 6 uur werk, dan de set die kost afhankelijk welk merk rond de 250 euro, als ik de garage zee laat bestellen maar bij een automaterialenzaak hier in de buurt krijg ik 35% korting dus die kan ik zelf bestellen prijs is dan voor het merk gates/skf 245,50 voor konti 285,00 euro hier gaat nog 35% vanaf origineel opel kostte bij hem 250,00 euro maar daar ging 20% vanaf, waterpomp hoeft niet want die loopt over de multiriem en niet over de distri, kan iemand zich vinden in mijn verhaal?

bij ATP € 152,50 : https://atp-autoteile.eu/group/1130701/ ... etails.htm
En dan door Berry laten monteren, is maar een idee hoor. Berry besteld heel veel bij ATP en heeft daar goede ervaringen mee.
 
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

moet ik me nog in verdiepen want er zijn schijnbaar 2 types voor 2 motornr s en berry woont wat ver weg van ons wat ik wel hoor dat Gates het merk moet zijn schijnbaar
 

Andrew

600.000
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

Via de VOD kreeg ik altijd een riem van het merk Gates.

Jacques, kijk eens op www.mister-auto.nl, daar staan voor de Y32SE 3 merken (Continental, Gates en SKF) met elk 2 sets (opel nr. 5636385 en 5636393) varierend tussen ruim € 150,- en ruim € 200,-.

Andrew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

Ook hier geld weer ga niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (Omega's zijn nu eenmaal dure auto's als je dat er niet voor over hebt dan moet je wat anders gaan rijden), koop iets goeds en laat het door een deskundige (kopen) monteren.
Als het misgaat is het einde motor en dan zijn de kosten helemaal niet te overzien.
 
ik zou toch ook nijgen na tom zijn foto's bekeken te hebben dat daar weldegelijk wat fout gezeten heb als je naar die bout kijk hoeveel gruis daar tegen geplakt zit.
 
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

Vega zei:
Ook hier geld weer ga niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (Omega's zijn nu eenmaal dure auto's als je dat er niet voor over hebt dan moet je wat anders gaan rijden), koop iets goeds en laat het door een deskundige (kopen) monteren.
Als het misgaat is het einde motor en dan zijn de kosten helemaal niet te overzien.
helemaal mee eens peter daarom zei de garagist ga voor gates of skf of origineel opel maar dan kan je nog kijken waar je het goedkoopste uit bent om te kopen
 
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

ik laat dit aan de garagist over! als er dan iets mee mis is heb ik er toch garantie op! _/-\o_
 
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

lowflyer zei:
ik laat dit aan de garagist over! als er dan iets mee mis is heb ik er toch garantie op! _/-\o_
ik laat hem ook door de garage monteren maar die vragen meer dan 100 euro meer voordezelfde set, ik snap wel dat die ook wat willen verdienen op de onderdelen maar vind dit wel erg veel
 

Joep

Verbannen
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

jacques zei:
lowflyer zei:
ik laat dit aan de garagist over! als er dan iets mee mis is heb ik er toch garantie op! _/-\o_
ik laat hem ook door de garage monteren maar die vragen meer dan 100 euro meer voordezelfde set, ik snap wel dat die ook wat willen verdienen op de onderdelen maar vind dit wel erg veel
Zelf bestellen en door de garage laten monteren. Scheelt je 100 euro.
 

Colinh

Donateur 2023
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

Joep zei:
jacques zei:
lowflyer zei:
ik laat dit aan de garagist over! als er dan iets mee mis is heb ik er toch garantie op! _/-\o_
ik laat hem ook door de garage monteren maar die vragen meer dan 100 euro meer voordezelfde set, ik snap wel dat die ook wat willen verdienen op de onderdelen maar vind dit wel erg veel
Zelf bestellen en door de garage laten monteren. Scheelt je 100 euro.


Meestal heb je dan geen garantie.
 
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

of je gaat niet bij de vod maar een degelijke garage! zoals mijn garagist en ik overleggen meestal wat het beste is en ik heb daar nog altijd het laatste woord op natuurlijk als klant zijnde! maar ik krijg daar altijd garantie op onderdelen zelfs ooit kleinere zaken zo goed als voor niks! maar ik kom daar ook al 7jaar en breng daar regelmatig nieuwe klanten binnen! zo krijg ik daar flinke kortingen waar geen enkele garage tegenop kan!

bv voor mijn 2.5 dti die er nu binnen is: groot onderhoud, wervelkleppen verwijderen, egr afdichten, keuringsnazicht, 2 nieuwe bandjes(17" toyo's), uitlijnen van de wagen, automaat spoeling en controle van de ophanging voor +/- 600€

en alles met garantie d:)b

ik klaag er niet van!
 
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

vandaag is gebeld naar de niet zo n fijne vod dealer hier in Venlo en gevraagd wat het kost bij hun om de distrie te vervangen kreeg gelijk bericht 495,00 euro incl btw montage en onderdelen dit was incl 20 % korting voor een auto van 10 jaar of ouder
 

tonboy

Verbannen
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

jacques zei:
vandaag is gebeld naar de niet zo n fijne vod dealer hier in Venlo en gevraagd wat het kost bij hun om de distrie te vervangen kreeg gelijk bericht 495,00 euro incl btw montage en onderdelen dit was incl 20 % korting voor een auto van 10 jaar of ouder
mag aannemen dat dit inclusief spanrollen is ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

tonboy zei:
mag aannemen dat dit inclusief spanrollen is ?

Hoop het ook anders is het zonde van je geld en je motor.
 

tonboy

Verbannen
Re: Vervangen distributie @ 60.000km of later? De praktijk (

Dan valt het volgens mij nogal mee. Origineel bij vod komt dit setje op pakweg 300 euro, en dan de arbeidskosten nog erbij. Heb je wel meteen de volle garantie van Opel.
 
Hoi,ik heb nog ff een vraag over de afstelling van de spanner op deze foto.Ik zie hier dat de 2 uitsparingen niet overeen komen met elkaar maar dat het ene uitsparinkje naast het nokje staat en niet gelijk met het uitsparinkje van het nokje.....horen die uitsparinkjes niet recht tegenover elkaar te staan?


Greetz Erik.
 
Bovenaan