Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vervangende schokdempers

Helaas hebben mijn Irmscher schokdempers van de vooras na bijna 200.000km toch de handdoek in de ring gegooid. Ik heb met en met wel een hoop andere irmscher zooi op reserve, ook de schokdempers en veren voor achteras, omdat ik de auto gewoon zo wilde laten als dat de eerste eigenaar hem ook heeft laten afleveren. Helaas heb ik nooit een reserve setje kunnen bemachtigen van schokbrekers voor de vooras, maar ik moet nu dus wel op zoek naar iets vervangends.


De irmscher schokdempers bevielen mij persoonlijk erg goed. Stuk stugger dan origineel, na 8 jaar bij Opel gewerkt te hebben en erg veel omega s gereden te hebben kon ik dat wel mooi vergelijken, maar toch comfortabel genoeg.

Nu dus mijn vraag, wat komt hiermee overeen qua aftermarket schokdempers? Ben dus weer op zoek naar dat goede compromis tussen comfort en stugheid.

Zag op internet veelal bilstein b8 voorbij komen, maar wat zijn jullie ideeën en meningen?
 
Heb zo'n idee dat die Prijscategorie van een fatsoenlijke schroefset buiten het bedrag valt wat ik eraan uit wil geven. En dat is al niet weinig;)
 
Ik denk dat je vanaf 500 of 600 euro wel een setje kan vinden... die onder mijn auto zitten hebben ooit iemand 1700+ gekost maar zijn wel goeied:)b
 
Bovenaan