Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Vervanger cdr2005?

Hallo mensen,

Ik heb net een hele tijd zonder succes met de zoekfunctie geprobeerd een antwoord te krijgen op mijn vraag: Is er een plug&play vervanger voor mijn cdr2005? Ik heb tevens een MID scherm. Het probleem met de radio is dat de voorkant er half af hangt en de cd er niet meer uitkomt. Ik wil graag origineel blijven dus geen aftermarket radio. Is er een vervanger cq upgrade die met de MID werkt?

Ik hoor het graag!!!

Groetjes,
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De 2005 heeft een radiocode, die koppelt niet met een display. Je zou een 2006 erin kunnen steken, die heeft een wisselaar en is verder vergelijkbaar.

De CCRT 2008 kan volgens mij ook werken, maar is standaard met een ander display (GID) geleverd. En ingebouwde telefoon. Kan meer aanpassingen vereisen.
 
Mijn radio heeft om de een of andere reden geen code. Zit er ook niet bij! Is al vaker van de stroom af geweest en ook compleet eruit. Bij terugplaatsing werkt hij gewoon. Geen code, niks.... Ik heb nog gekeken voor een aftermarket, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er schijnt zeer weinig keus te zijn voor een radio voor de omega in combinatie met boordcomputer en stuurbediening. Een originele radio met één cd of wisselaar maakt mij niet uit. Als het maar past bij mijn MID. Ik ben redelijk technisch met hardware, maar aan elektronica brand ik liever mijn vingers niet.
Ik heb trouwens wel al een ingebouwde microfoon in de binnenverlichting, maar geen telematica unit of verdere bekabeling....
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die radio's kun je codevrij maken, dat is dan bij die van jou een keer gedaan.

Stuurbediening is aan te passen, de boordcomputer loopt (i.t.t. de 2011/2013/2015 met CID) bij de 2005 niet via de radio dus die raak je niet kwijt. De radio info op de MID wel.

Als de auto is geleverd met een telefoon voorbereiding heb je de microfoon erin zitten. Ze stammen nog uit te tijd dat er carkits werden besteld dus Opel had de optie dat microfoon en antenne alvast klaar zouden liggen. De telematica is alleen i.c.m. de 2015 geleverd dus die heb je inderdaad niet.
 
Thnx voor de info. Ik denk dat ik toch ga kijken voor een aftermarket radio, dit lijkt me het minste werk qua aanpassen. Heeft iemand enig idee welke radio het meest geschikt is voor de omega en ook de minste aanpassingen behoeft?
Alvast dank!
 
Ligt het nou aan mij of zijn er werkelijk geen iso stekkers te verkrijgen voor een omega??? Ik kan op internet nergens een vinden voor de omi!
 
Dat is in mijn geval echt geen optie! Maar serieus, ik kan geen passende iso vinden. Iemand een idee?
 
Ik heb de ccrt2008 aangeschaft, er zit ook een scherm bij. Wordt komende week geleverd. Kennelijk een TID. Ik heb op een Duits forum gelezen dat er meerdere mensen een ccrt2008 hadden in combinatie met een MID scherm af fabriek. Ben benieuwd of het gaat werken...
 
Bovenaan