Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

verwarming wordt niet warm

yoyo

The UK brothers
Even een rare vraag, heeft de kachel het overigens wel gedaan vanaf het moment dat hij in jouw bezit is?
Ik zit namelijk te denken aan een doorverbinding tussen de in en uitgang van de kachel radiateur.
Dit wordt nogal eens toegepast door vage autobedrijfjes om de lekkage verdoezelen.
En als je de auto in de zomer koopt let je daar niet zo snel op.
 
@Aart
Nou dat weet ik dus niet.
Maar ik heb de auto gekocht van een particulier, ik ben de 3e eigenaar in z'n geschiedenis.
De auto zag er verder ook niet afgetrapt uit, wel goed onderhouden.
Neemt niet weg natuurlijk dat er mee gekloot zou kunnen zijn.
Ik ga van de week eerst even kijken of dat de stekkers en alles goed aangesloten is, aangezien ik nu dus streepjes in de displays heb.

En dan ga ik wel verder met trouble shootuh, uiteindelijk vind ik de boosdoener wel.. :*)
 

Vega

Medewerker
Administrator
william75 zei:
Ik ga van de week eerst even kijken of dat de stekkers en alles goed aangesloten is, aangezien ik nu dus streepjes in de displays heb.

Streepjes krijg je alleen maar weg met een Tech 2 en dan moet eerst de eventuele storing verholpen zijn.
 
@Peter ik heb uit betrouwbare bron (Aart) vernomen dat jij in het bezit bent van een Tech 2, Ik ga van de week eerst kijken of dat er eventueel een stekker niet goed heeft gezeten. Zou jij mij daarna willen/kunnen helpen met de streepjes?
 
haha ik ging/ga er maar vanuit dat t een betrouwbare bron is :)

Maar goed alvast bedankt, ik laat je tzt weten wanneer ik in gedachte had, en of dat in te passen valt bij jou.

Jij woonde toch ook in de buurt van Vlaardingen?
Of iig Zuid-holland?
Mvg William
 
Nou gisteravond de radio verwijderd en het paneel even bekeken vanachter.
Alle stekkers leken goed te zitten, heb de kleine witte stekker losgemaakt en opnieuw ingestoken.

Vanochtend reed ik na het werk en testte de verwarming even, en hij werd weer gewoon warm..op alle standen dus niet alleen Hi :)
Het heeft "hopelijk" dan toch in de stekker verbinding gezeten, wat Jacco ook al aangaf.

@Peter ik stuur je binnenkort even een mailtje om een datum/tijd af te spreken.

Iedereen bedankt voor het meedenken d:)b

Er mag een slotje op.
 

yoyo

The UK brothers
Vega zei:
Mmmm Aart een betrouwbare bron..... _O- Sorry kon het niet laten

Het is toch zo'n fijne vent he :(

;)

Maar William fijn dat het het weer doet , zonder dat er wat echt kapot was.
Geniet er maar weer van.
 
Hey Aart

Nog bedankt voor je reactie, ja idd beter dat het weer werkt.

Heb nu wel wat anders aan de hand, verdenk daar de 3weg ook van trouwens.
Koelvloeistofniveau gaat sinds dat verhaal met de kachel omlaag.
Kwam er dus ook achter dat er gewoon water inzit.
Heb al vervangende echte koelvloeistof gehaald, maar wil eerst het lek lokaliseren.
Het lijkt erop dat hij alleen lekt als de motor draait, er ligt geen plas onder of zo.
Ik moest hem van de week even een stukje verzetten.
Toen ik terug keek zag ik dus een druppel spoor lopen.

Zal van de week eens kijken of ik bij de plaatselijke hobby garage terecht kan.
En straks na het bijvullen, eens starten en met de hand even voelen aan de 3weg.

Mvg William
 

yoyo

The UK brothers
Controleer dat met en zonder de kachel aan.
Dan kan je in ieder geval in de minst lekkende stand een 3weg klep halen.
 
Na zo nu en dan wat koelvloeistof bij te moeten vullen, toch vandaag maar besloten om de 3weg klep te vervangen.
Nadat ik de nodig oneliners richting die man daar boven had geslingerd...( wat zit dat ding op een heeeerlijke plek }) )
Heb ik hem toch kunnen vervangen.

Nu maar afwachten of het koelvloeistof peil constant blijft.
Hier nog een foto van de overduidelijk lekkende klep.
2la4oes.jpg
 
Bovenaan